آفتاب

800 نظامی اوکراینی منطقه کریمه را ترک کردند

800 نظامی اوکراینی منطقه کریمه را ترک کردند

مسکو-ایرنا- یک مقام دولت محلی کریمه از خروج 800 نظامی اوکراینی از منطقه کریمه و بازگشت آنها به کشور خود خبر داد.

به گزارش ایرنا، مقام دولت جمهوری خودمختار کریمه روز چهارشنبه به ریانووستی گفت: حدود 800 نظامی اوکراینی در روزهای اخیر کریمه را ترک کرده و وارد اوکراین شدند.

وی افزود: از 18 هزار نیروی نظامی اوکراینی مستقر در کریمه 3 هزار نفر برای ادامه خدمت خود در ارتش اوکراین ابراز علاقمندی کرده اند.

مقام دولت کریمه گفت: نظامیان اوکراینی با اتوبوس از مناطق مختلف کریمه به اوکراین منتقل می شوند.

وی همچنین یادآوری کرد: تسلیحات ارتش اوکراین با قطارهای باری از کریمه به این کشور حمل خواهد شد.

در روزهای اخیر نخستین محموله تسلیحات سنگین ارتش اوکراین شامل تانک ها و نفربرهای زرهی با 40 واگن قطار از کریمه به اوکراین انتقال یافت.

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه روز جمعه دستور بازگرداندن تسلیحات ارتش اوکراین در جمهوری خودمختار کریمه به این کشور را صادر کرد.

پوتین در دیدار با سران نیروهای مسلح روسیه، سرگئی شایگو وزیر دفاع این کشور را موظف کرد تحویل سلاح ها و تجهیزات نظامی ارتش اوکراین در کریمه را به این کشور آغاز کند.

وزیر دفاع روسیه هم در این دیدار گفت: خروج سازمان یافته نیروهای اوکراینی مستقر در کریمه که خواهان ادامه خدمت در نیروهای مسلح این کشور هستند پایان یافته و آنها به کشور خود بازگشته اند.

وی خطاب به پوتین افزود: برای تحویل تسلیحات باقی مانده ارتش اوکراین در کریمه به این کشور از شما اجازه می طلبم.

رییس جمهوری روسیه به وزیر دفاع اجازه تحویل این تسلیحات به اوکراین را داد.

به گزارش رسانه های روسی ، وزارت دفاع روسیه در حال حاضر 350 دستگاه نفربرزرهی و خودرو ارتش اوکراین در کریمه را به این کشور تحویل می دهد.

جمهوری خودمختار کریمه از روز 26 ماه فوریه گذشته جدایی خود از اوکراین و الحاق به روسیه را اعلام کرد و همه پرسی نیز در این مورد در منطقه کریمه برگزار شد.

این جمهوری با امضای قراردادی با روسیه به این کشور ضمیمه و هشتمین حوزه فدرال روسیه شده است و رییس جمهوری روسیه با صدور حکمی نماینده تام الاختیار خود را در این منطقه منصوب کرده است.

والری گراسیموف رییس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه هفته گذشته اعلام کرد: در همه مراکز نظامی اوکراین در کریمه شامل 193 مرکز نظامی پرچم روسیه به اهتزاز درآمده است.

روسیه به نظامیان اوکراینی مستقر در کریمه پیشنهاد کرده است در صورت تمایل به استخدام ارتش روسیه در آیند.

اروپام/2242**518/536
کد N202179

وبگردی