آفتاب

"شورشیان در حال ‌آماده شدن برای حمله شیمیایی در دمشق هستند"

"شورشیان در حال ‌آماده شدن برای حمله شیمیایی در دمشق هستند"

سفیر سوریه در سازمان ملل هشدار داد، شورشیان این کشور در حال طراحی حمله شیمیایی در حومه دمشق هستند تا دولت اسد را به آن متهم کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از شبکه خبری راشاتودی، بشار الجعفری، سفیر سوریه در سازمان ملل در نامه‌ای خطاب به بان‌ کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل و شورای امنیت گفت: مقامات کارآمد سوری یک ارتباط از راه دور میان دوعضو گروه تروریستی در منطقه "جبار" در شرق دمشق را رهگیری کردند.

در این نامه که در وبسایت سازمان ملل منتشر شد، آمده است: در این ارتباط یکی از تروریست‌ها گفته که یک تروریست دیگر به نام ابونادر ماسک‌های ضد گاز را به صورت مخفیانه توزیع می‌کرده است.

وی در ادامه گفت: سرویس‌های امنیتی سوریه همچنین یک ارتباط دیگر میان شبه‌نظامیان که یکی از آن‌ها ابوجهاد نام داشت را رهگیری کرده‌اند که طی این مکالمه ابوجهاد گفته بود که از گاز سمی استفاده خواهد شد و از افرادی که با او کار می‌کنند خواسته تا ماسک‌های محافظتی تهیه کنند.

در ماه مارس سال جاری میلادی نیز جعفری به شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرده بود که فردی به نام هیثم صلاح‌الدین قصاب، مواد شیمیایی را به نیابت از سازمان تروریستی موسوم به به "احرار الشام" از ترکیه وارد می‌کرده و این مرد همچنین متهم به خرید "عامل‌های شیمیایی" از یک شرکت واردات صادرات ترکیه‌ای است.

وی با اعلام اینکه این مواد عمدتا شامل فسفر سفید و هیدروکسیلامیل ایزوپروپیل است، افزود: شورشیان سوری متهم به استفاده از آن‌ها برای تولید دود سفید در برخی مناطق بوده‌اند تا وانمود کنند که هواپیماهای دولت سوریه این مناطق را بمباران کرده اند.

وی افزود: با وجود این، دلیل اصلی برای درخواست برای آن مواد استفاده از آن‌ها به عنوان سلاح شیمیایی بوده است. اطلاعات در نامه پیشین من به همراه جزئیات جدید بدست آمده از ارتباطات رهگیری شده این حقیقت را تأیید می‌کند که گروه‌های تروریستی مسلح در حال آماده شدن برای استفاده از گاز شیمیایی در منطقه جبار و سایر مناطق هستند تا دولت سوریه را متهم به ارتکاب اقدامات تروریستی کنند.

انتهای پیام

کد N202076

وبگردی