آفتاب

هشدار عفو بین الملل به آل خلیفه درباره اقدامات سرکوبگرانه در آستانه برگزاری مسابقات فرمول یک

هشدار عفو بین الملل به آل خلیفه درباره اقدامات سرکوبگرانه در آستانه برگزاری مسابقات فرمول یک

عفو بین الملل با صدور بیانیه ای درباره سرکوب تظاهرات مردم بحرین در آستانه برگزاری مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک در این کشور هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه الوفاق، عفو بین الملل با صدور بیانیه ای از رژیم بحرین خواست که تحرکات مسالمت مردمی همزمان با برگزاری مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک را سرکوب نکند.

در این بیانیه آمده است: چشم جهان ورزش به مسابقات جایزه بزرگ اتومبیلرانی فرمول یک در اواخر هفته جاری در بحرین دوخته شده است و ما از مسئولان رژیم بحرین می خاهیم که تظاهرات مسالمت آمیز را سرکوب نکنند.

سعید بومدوحه مسئول خاورمیانه  و شمال آفریقای عفو بین الملل تاکید کرد: مسئولان رژیم بحرین نباید اشتباهات گذشته را تکرار کنند.ملت بحرین حق برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز را دارد.رژیم به جای ادامه اقدامات امنیتی در برخورد با تظاهرات ضد دولتی باید گامهای ملموسی برای حل مشکل حقوق بشر بردارد.با گذشته سه سال از انتفاضه در بحرین این کشور شاهد تغییرات نمایشی و وعده های توخالی اصلاحات بوده است و بازداشت،سرکوب و شکنجه همچنان ادامه دارد.مجرمان در بحرین از چنگ عدالت می گریزند و شکنجه ها تکرار می شود.

کد N202058

وبگردی