آفتاب

پنج هزار نقطه شهر قم با نمادهای خاص بوی فاطمی یافت

پنج هزار نقطه شهر قم با نمادهای خاص بوی فاطمی یافت

مدیرکل روابط عمومی و بین الملل شهرداری قم گفت: در بهار فاطمی 12 هزارمتر مربع تبلیغات محیطی تهیه شده و پنج هزار نقطه از شهر قم با نصب آن‌ها بوی فاطمی یافت.

مدیرکل روابط عمومی و بین الملل شهرداری قم گفت: در بهار فاطمی 12 هزارمتر مربع تبلیغات محیطی تهیه شده و پنج هزار نقطه از شهر قم با نصب آن‌ها بوی فاطمی یافت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، علی حاجی‌رضا در جمع خبرنگاران با بیان این‌که «امسال رنگ و بوی بهار فاطمی در ایام نوروز در قم پیچید»، اظهار کرد: مصاحبه‌های مردمی با شهروندان و زائران و بازدیدهای میدانی نشان می‌دهد رضایت عمومی از فعالیت‌های ستاد بهار فاطمی شهرداری قم حاصل شده است.

وی افزود: برای فاطمیه دوم از روز یکشنبه دهم فروردین ماه تبلیغات نوروزی از سطح شهر جمع‌آوری و سیاه‌پوش کردن شهر آغاز شده است، ضمن این‌که المان‌های فاطمی در این روزها تکمیل خواهد شد و با خاموش کردن نورپردازی‌های رنگی، شهر قم برای فاطمیه آماده شده است.

وی با بیان این‌که «در ورودی‌های شهر قم حال و هوای فاطمی ایجاد شده تا زائران حرم کریمه اهل بیت(ع) آن را به خوبی مشاهده کنند»، گفت: برپایی ایستگاه‌های فرهنگی و صلواتی در ایام فاطمیه در دستور کار قرار دارد و مجوز لازم برای هیات‌های مذهبی در این زمینه صادر شده است.

مدیرکل روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری قم با اشاره به تولید نرم‌افزار «نغمه‌های فاطمی» در قم اظهار کرد: لوح فشرده این نرم‌افزار در ایام فاطمیه به صورت گسترده در میان مسافران و زائران حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران توزیع خواهد شد.

وی از آمادگی شهرداری برای برپایی شب شعر فاطمی خبر داد و افزود: پیشنهاد برگزاری چنین مراسمی به شورای هیئات مذهبی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ارائه شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سطح بوستان‌ها نیز ایستگاه‌های فرهنگی ویژه نوروز در حال فعالیت هستند که برای ایام فاطمیه از خطبا و سخنرانان دعوت کرده‌ایم در این ایستگاه‌ها حضور یابند و برای زائران سخنرانی کنند ضمن این‌که درصدد هستیم مراسم مداحی و سوگواری نیز در بوستان‌ها داشته باشیم.

حاجی رضا با بیان این‌که «در شب و روز شهادت حضرت زهرا(س) شاهد ورود خیل عظیم مسافران به قم خواهیم بود» گفت: به همین منظور آمادگی لازم در حوزه‌های ترافیکی، نظافت شهری و خدمات فرهنگی وجود دارد.

وی با اشاره به اقدامات این اداره کل در زمینه اطلاع‌رسانی در ایام نوروز اظهار کرد: 183 طرح گرافیکی ویژه این ایام طراحی شده و همچنین 12 هزار مترمربع تبلیغات محیطی ویژه بهار فاطمی چاپ شده و در 5 هزار نقطه از شهر نصب شده است.

انتهای پیام

کد N201781

وبگردی