آفتاب
در گفتگو با مهر مطرح شد:

انتقاد از سیاست دولت در جمع آوری نقدینگی/ در کوتاه مدت فروش مواد معدنی جایگزین فروش نفت شود

انتقاد از سیاست دولت در جمع آوری نقدینگی/ در کوتاه مدت فروش مواد معدنی جایگزین فروش نفت شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه همه باید وضعیت جنگ اقتصادی را درک کنند گفت: در کوتاه مدت برای کاهش فشار دشمنان می توان فروش مواد خام معدنی را جایگزین فروش نفت خام کرد.

مجید منصوری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر با بیان اینکه از حدود 10 سال پیش تاکیدات رهبر انقلاب بر اقتصاد مقاومتی آغاز شد گفت: نامگذاری سال هاگذشته به همت مضاعف و کار مضاعف، صرفه جویی اقتصادی، حمایت از تولید ملی مصادیق تاکید بر اقتصاد مقاومتی و افزایش کار و بهره وری است.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دشمنان با تحریم های ظالمانه به دنبال شکست ملت ایران هستند، با شعار نمی توان بر دشمن پیروز شد باید به سمت تولید و صادرات موادی که وابستگی کمتری در تولید آن به خارج از کشور داریم مثل استخراج معادن حرکت کنیم، البته تا جایی که امکانات داخلی فراهم است باید مواد معدنی فرآوری شده و صادر شوند اما جایی که امکان آن فراهم نیست خام فروشی مواد معدنی جایگزین خام فروشی نفت شود.

وی ادامه داد: در کوتاه مدت برای کاهش فشار های دشمنان می توان از چنین استراتژی هایی مبنی بر فروش مود معدنی به جای نفت خام  استفاده کرد،خام فروشی مواد معدنی اسلحه ای است که در روز مبادا و در کوتاه مدت می توان از آن استفاده کرد اما باید در بلند مدت فناوری تبدیل مواد معدنی دست پیدا کنیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سیاست دولت در کاهش نقدینگی در کشور گفت: دولت باید به گونه این سیاست را اجرایی کند که منجر به رکود نشود زیرا تورم به همراه رونق اقتصادی و رشد بهتر از رکود است.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی باید رشد اقتصادی کشور مثبت شده و در نقطه مثبت ثابت بماند. باید به سمت ثبات اقتصادی حرکت کنیم.

وی ادامه داد: دولت باید برنامه های بلند مدت ثابتی تدوین کرده و از تغییر پی در پی برنامه ها بپرهیزد تا سرمایه گذاران بتوانند وارد کار کشوند.

منصوری با بیان اینکه تولید کنندگان و مصرف کنندگان باید صرفه جویی را مدنظر داشته باشند گفت: همه باید فضای جنگ اقتصادی را حس کرده ودر این راستا مصرف و تولید خود را برنامه ریزی کنند با این کار چانه زنی مقامات سیاست خارجی ما قوی تر خواهد شد و طرف غربی عدم شکنندگی مار احس خواهد کرد.

وی ادامه داد: ایستادگی و پیروزی ما موجب می شود کشورهای جهان حتی به صورت مخفیانه مبادلات شان را با ایران آغاز کنند اما شکست و یا عقب نشینی ملت ایران موجب عقب نشینی شرکت های غربی از ارتباط با ایران می شود.

کد N201721

وبگردی