آفتاب

دولت موقت تایلند آماده کنترل راهپیمایی‌های گسترده

دولت موقت تایلند آماده کنترل راهپیمایی‌های گسترده

معاون نخست وزیر تایلند اعلام کرد، دولت موقت این کشور می‌تواند کنترل اوضاع را در جریان برگزاری دو راهپیمایی گسترده مخالفان و حامیان که قرار است پنجم آوریل سال جاری میلادی (16 فروردین) برگزار شود، به دست بگیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، وزیر خارجه تایلند در بحبوحه نگرانی‌ها درباره احتمال بروز خشونت در جریان این دو راهپیمایی گفت: قانون امنیت داخلی که هم‌اکنون در بانکوک،‌ پایتخت تایلند و نواحی اطراف اعمال شده، برای دولت تایلند این امکان را به وجود می‌آورد تا اوضاع را رصد کرده و از بروز درگیری در جریان این دو راهپیمایی جلوگیری کند.

سوتپ تائوگسوبان،‌ رهبر مخالفان دولت تایلند پیشتر اعلام کرده بود که قصد دارد تا تجمع اعتراضی گسترده‌ای را در پنج آوریل سال جاری میلادی برگزار کند.

علاوه براین،‌ دولت تایلند اعلام کرد که دست کم 100 هزار تن از پیراهن قرمزها در راهپیمایی حامیان دولت در پنجم آوریل شرکت می‌کنند.

فرمانده ارتش تایلند نیز با اعلام این مساله که گمان نمی‌کند در خلال این دو راهپیمایی مشکلی ایجاد شود، گفت: نیروهای نظامی ارتش تایلند نیز متعهد شده‌اند که از تمام اقشار مردم این کشور حمایت کنند.

انتهای پیام

کد N201640

وبگردی