آفتاب

صربستان و مجارستان طرح همکاری دوجانبه نظامی امضا کردند

صربستان و مجارستان طرح همکاری دوجانبه نظامی امضا کردند

بلگراد-ایرنا- نمایندگان وزارت های دفاع صربستان و مجارستان روز سه شنبه در بلگراد طرح همکاری دوجانبه نظامی برای سال 2014 امضا کردند.

به گزارش ایرنا، وزارت دفاع صربستان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که طرح همکاری های نظامی بین مجارستان و صربستان به منظور ادامه همکاری ها و مشورت های منظم نمایندگان نظامی دو کشور امضا شده است.

ˈپیتر گیلاˈ رییس اداره همکاری های بین المللی نظامی مجارستان که در صدر هیات نظامی این کشور در صربستان بسر می برد در دیدار با ˈمیلان کونیکوواتسˈ رییس اداره همکاری های بین المللی نظامی وزارت دفاع صربستان بر آمادگی کشورش برای به اشترک گذاشتن تجربه های مجارستان با صربستان به لحاظ امنیتی و دفاعی پیوستن به اتحادیه اروپا تاکید کرد.

وی همچنین در این نشست آمادگی کشور متبوعش را برای تبادل تجربه و تعامل با صربستان در باره سیاست مشترک امنیتی و دفاعی اتحادیه اروپا اعلام کرد.

نمایندگان وزارت های دفاع صربستان و مجارستان ضمن اشاره به همکاری های خوب و رو به گسترش دو جانیه دفاعی دو کشور این گونه همکاری ها را در جهت تقویت روابط دو کشور مهم و مفید توصیف کردند.

رییس اداره همکاری های بین المللی نظامی وزارت دفاع صربستان نیز در دیدار با نماینده وزارت دفاع مجارستان و همراهان با اشاره به وجود مشکلات در تامین مالی، اجرای فعالیت های بین المللی همکاری های نظامی در سال 2013 را به لحاظ کمیت و کیفیت خوب بر شمرد و گفت: چنین همکاری ها خود دلیلی بارزی بر این است که مجارستان یکی از شرکای مهم صربستان در زمینه دفاعی در منطقه است.

میلان کونیکوواتس محور همکاری های صربستان و مجارستان را در سال گذشته شرکت مشترک دو کشور در ماموریت چند ملیتی در قبرس و شرکت مشترک در تمرینات نظامی متعدد که به بهبود قابلیت های عملیاتی دو ارتش کمک می کند، بر شمرد.

وی نیز از فعالیت حرفه ای نیروهای مسلح مجارستان در ماموریت بین المللی کی فور در کوزوو که به طور قابل توجهی بر بهبود امنیت در این منطقه تاثیر می گذارد، تقدیر و تشکر کرد.

اروپام**2061**1547
کد N201452

وبگردی