آفتاب

ناتو همکاری نظامی با روسیه را به حالت تعلیق درآورد

ناتو همکاری نظامی با روسیه را به حالت تعلیق درآورد

برلین - ایرنا - وزیران امور خارجه کشورهای عضو ناتو روز سه شنبه در نشست خود در بروکسل، تصمیم به تعلیق همکاری های نظامی این سازمان با روسیه گرفتند اما تاکید کردند که گفت و گو های سیاسی با مسکو می تواند همچنان ادامه داشته باشد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آلمان ( د.پ.آ) از بروکسل، وزیران امور خارجه ناتو همچنین با بررسی تحولات اخیر در اوکراین و مواضع روسیه در قبال شبه جزیره کریمه بر تشدید همکاری های خود با اوکراین تاکید کرده اند.

همکاری نظامی بین روسیه و ناتو تاکنون با مدیریت مجموعه ای به نام ˈ شورای ناتو و روسیهˈ صورت می گرفت.

ناتو گفت که با وجود تعلیق همکاری های نظامی اش با مسکو، تماس های دو طرف می تواند در چارچوب شورای ناتو و روسیه و در سطح سفیران همچنان ادامه داشته باشد و در وهله اول نیز با تبادل نظر در مورد اوکراین انجام شود.

بر اساس تصمیم امروز وزیران امور خارجه عضو ناتو، در نشست آینده این سازمان که قرار است ماه ژوئن - خرداد- برگزار شود، موضوع رابطه روسیه و ناتو همچنان در دستور کار بوده و مورد بازنگری قرار خواهد گرفت.

در همین راستا، یک سخنگوی ناتو در گفت و گو با خبرگزاری آلمان از برنامه ریزی این سازمان نظامی برای استقرار احتمالی نیروها و یا تقویت قابلیت های نظامی خود در کشورهای هم پیمان شرق اروپا خبر داد.

براساس این گزارش، اختلاف نظر درمورد استقرار نیروهای زمینی در کشورهای اروپای شرقی از جمله مواردی است که برنشست وزیران امور خارجه عضو ناتو در بروکسل سایه انداخته است.

اروپام** 2051** 1701 ** شبس 1551
کد N201442

وبگردی