آفتاب

نخست وزیر ایتالیا: اگر اصلاحات برای سنا تایید نشود، استعفا می‌دهم

نخست وزیر ایتالیا: اگر اصلاحات برای سنا تایید نشود، استعفا می‌دهم

نخست وزیر جدید ایتالیا تهدید کرد، اگر برنامه‌ها برای کاهش قدرت سنا کنار گذاشته شود، از سمتش استعفا می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه تودی زمان، ماتئو رنتسی،‌ نخست وزیر جدید ایتالیا اعلام کرده اگر اقداماتش در کاهش قدرت سنا در این کشور ملغی شود، از سمت خود کناره گیری می‌کند.

رنتسی که سومین نخست وزیر ایتالیا در یک سال محسوب می‌شود و فوریه سال جاری میلادی به این سمت منصوب شد،‌ گفته که بدون تغییر در سیستم موجود، کشور با یکسری دولت‌هایی که عمر کوتاهی دارند، مواجه می‌شود که برای رویارویی با مشکلات اقتصادی بزرگ و ایجاد اصلاحات توانایی و قابلیت ندارند.

ماتئو رنتسی که جوانترین نخست وزیر ایتالیا و در سن 39 سالگی است، گفت: من تمام اعتبار خودم را برای انجام این اصلاحات گذاشته‌ام. اگر این اصلاحات موفقیت‌آمیز نباشد، پیامدهای ناگواری را درپی خواهد داشت.

رنتسی 39 ساله و رهبر حزب چپ میانه دموکرات، پیشتر نیز در پی اصلاحات 12 مارس سال جاری میلادی سنای ایتالیا تهدید کرده بود که از سمتش استعفا می‌دهد.

لایحه رنتسی باعث بروز تنش در سیستم متزلزل دولت ایتالیا می‌شود که به سنا و مجلس نمایندگان این کشور قدرتی برابر داده است اما اعضایشان توسط قوانین و مقررات جداگانه و مختلف انتخاب می‌شوند.

این اصلاحات بخش اصلی در کاهش تنش‌های سیاسی گسترده در ایتالیا محسوب می‌شود که در مقایسه با 535 سناتور و عضو کنگره آمریکا، 950 سناتور و سیاستمدار محلی دارد.

انتهای پیام

کد N201356

وبگردی