آفتاب
کی یف با ناتو رزمایش مشترک برگزار می کند

قدرت نمایی اوکراین مقابل روسیه

قدرت نمایی اوکراین مقابل روسیه

تهران - ایرنا - پارلمان اوکراین روز سه شنبه برگزاری مجموعه ای از رزمایش های مشترک را با کشورهای عضو ˈناتوˈ تصویب کرد که نیروهای آمریکا را در تماس مستقیم با نیروهای روسی مستقر در شبه جزیره ˈکریمهˈ قرار خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کی یف، ˈمیخایلو کووالˈ سرپرست وزارت دفاع اوکراین به اعضا پارلمان این کشور گفت که این رزمایش ها فرصت خوبی برای افزایش و گسترش توانایی نیروهای مسلح این کشور است.

تصویب این طرح در حالی صورت می گیرد که وزیران خارجه عضو ناتو برای نشستی دو روزه در بروکسل گرد آمده اند که موضوع اصلی آن نگرانی در باره تقویت نیروهای مسلح روسیه نزدیک کریمه است که بر اساس ارزیابی مقام های آمریکا به حدود 40 هزار نفر رسیده است.

اوکراین عضو ناتو نیست و رهبران جدید این کشور که مورد حمایت غرب هستند، قول داده اند که برای نزدیکتر شدن این کشور به این پیمان تلاش نکنند.

با این حال دولت اوکراین ، در سال 1997 یک پیمان مشارکت با ناتو امضا کرد و از آن هنگام با کشورهای عضو این پیمان رزمایش های مشترک برگزار می کند.

بر اساس مصوبه روز سه شنبه پارلمان اوکراین، این کشور در تابستان جاری دو مجموعه رزمایش با آمریکا برگزار خواهد کرد.

اوکراین همچنین قصد دارد دو رزمایش دیگر با لهستان که عضو ناتو هست و همچنین عملیات مشترک زمینی با مولداوی و رومانی برگزار کند.

مترجمام**1486**1651





Mykhailo Koval
کد N201185

وبگردی