آفتاب

مهاجرت غیر قانونی به اروپا همچنان قربانی می گیرد

مهاجرت غیر قانونی به اروپا همچنان قربانی می گیرد

تهران - ایرنا - در حالیکه از دیروز ( دوشنبه) گارد ساحلی یونان عملیات نجات 400 مهاجر غیرقانونی گرفتار در آب ها این کشور را آغاز کرده است، آمار تکان دهنده ای از شمار قربانیان مهاجرت غیر قانونی به اروپا منتشر می شود.

پایگاه اطلاع رسانی روزنامه فرانسوی ˈلو موندˈ روز سه شنبه در گزارشی نوشت: طرحی موسوم به ˈفایل مهاجرانˈ که به ابتکار یک گروه خبرنگاران اروپایی و با هدف تحلیل داده های خبری مربوط به مهاجران غیرقانونی بنیان گذاشته شده، نشان می دهد که از سال 2000 میلادی تا کنون 23 هزار و 858 مهاجر غیرقانونی جان خود را از دست داده و یا ناپدید شده اند.

این در حالی است که آغاز عملیات امداد برای نجات جان 400 مهاجری که قایقشان در آب های یونان غرق شده است، از احتمال افزایش تعداد قربانیان ثبت شده، ابراز نگرانی می شود .

پیشتر یک مرکز آمریکایی در طرح مشابهی که اطلاعات آن از طریق بیش از 550 سازمان غیردولتی اروپایی جمع آوری شده بود، اعلام کرد که در فاصله سال های 1993 تا 2012 میلادی، 17 هزار و 306 نفر در راه مهاجرت غیرقانونی به اروپا جان خود را از دست داده اند.

موسسه اروپایی دیگری در مطالعه ای که توسط ˈگابریل دل گراندهˈ خبرنگار ایتالیایی صورت گرفت، تعداد این قربانیان را از سال 1988 میلادی تا کنون 19 هزار و 144 نفر اعلام کرده بود.

این گزارش با اشاره به اینکه در آمار ارایه شده جدید، ناپدید شدگان نیز در کنار قربانیان شمارش شده اند، آورده است: بسیاری از قربانیان مهاجرت های غیرقانونی به اروپا را افرادی تشکیل می دهند که در دریا و یا بیابان ها ناپدید می شوند و هیچ نشانی از آنان پیدا نمی شود.

اروپام** 9053**1651
کد N200853

وبگردی