آفتاب

تشدید انتقاد مطبوعات هند از پاکستان در آستانه انتخابات

تشدید انتقاد مطبوعات هند از پاکستان در آستانه انتخابات

دهلی نو - ایرنا - برخی مطبوعات چاپ دهلی نو از نقش منفی پاکستان برای ایجاد اختلال در انتخابات قریب الوقوع در هند خبر می دهند.

به گزارش ایرنا، روزنامه ˈپایونیرˈ چاپ دهلی نو روز سه شنبه نوشت: پاکستان خود را برای ایجاد اختلال در انتخابات مجلس عوام هند (لوک سابا) آماده می کند.

به گزارش این روزنامه، سازمان های اطلاعاتی هند معتقدند گروه های افراطی مستقر درکشمیر تحت اداره پاکستان خود را برای ایجاد ناآرامی در روند انتخابات لوک سابا آماده کرده اند و اسلام آباد 17 اردوگاه متشکل از 800 نفر از ستیزه جویان خارجی را در نزدیکی خط کنترل برای این منظور فعال کرده است.

روزنامه ˈتایمز آو ایندیاˈ نیز نوشت: سازمان اطلاعاتی پاکستان (آی اس آی ) 260 میلیون روپیه را به ستیزه جویان هندی برای انجام عملیات تخریبی پرداخت کرده است .

شانزدهمین دوره انتخابات مجلس عوام هند (لوک سابا) از هفتم آوریل (18 فروردین) تا 12 می (22 اردیبهشت) در 9 مرحله در سراسر این کشور برگزار می شود.

طی دو هفته اخیر و درآستانه انتخابات تدابیر امنیتی در شهرها و نقاط حساس هند شدت یافته و این درحالیست که گروه های ستیزه جو از جمله در کشمیر دست به عملیات تروریستی نیز زده اند.

هفته گذشته شبه نظامیان در ایالت بیهار در شمال هند و هنگام سخنرانی یکی از نامزدهای اصلی انتخابات هند دو برج مخابراتی را منفجر کردند.

روزنامه ˈ ایشین ایجˈ نیزاین هفته نوشت: واحد ضدتروریست ایالت اوتارپرادش دو فرد را که درصدد انجام حملات انتحاری درطول تبلیغات ˈنارندرا مودیˈ نامزد حزب بی جی پی بودند، دستگیر کرده است .

این روزنامه افزود: ازبازجویی مقدماتی چنین برمی آید که ازاین افراد خواسته شده بوده رهبران طراز اول حزب مخالف بهارتیا جاناتا را مورد هدف قرار دهند.

آساق ** 2167 ** 275 **
کد N200709

وبگردی