آفتاب

روزی 10 هزار طلاق در چین ثبت می شود

روزی 10 هزار طلاق در چین ثبت می شود

پکن - ایرنا - تازه ترین آمار رسمی نشان می دهد که دستکم روزی 10 هزار مورد طلاق در چین ثبت می شود.

به گزارش ایرنا، جامعه شناسان از دولت چین خواسته اند برای جلوگیری از گسستن و جدایی خانواده ها و کاهش نرخ طلاق در این کشور پرجمعیت تلاش کند.

اداره امور اجتماعی وزارت مدنی چین روز سه شنبه در بیانیه ای که در تارنمای اینترنتی آن منتشر شد اعلام کرد طلاق در این کشور به بیش از 10 هزار مورد در روز رسیده و نرخی بسیار نگران کننده پیدا کرده است.

آمار نشان می دهد در سال 2012 میلادی سه میلیون و 100 هزار خانوار در چین از هم پاشیده و زوجین طلاق گرفته اند که این رقم 133 درصد بیشتر از یک دهه قبل از آن بوده است.

جانگ شیفونگ رییس اداره امور اجتماعی وزارت مدنی چین می گوید که آمار سال گذشته میلادی هنوز منتشر نشده است اما نمایشنامه غمبار نرخ فزاینده طلاق در چین همچنان روی صحنه است و آمار روندی صعودی دارد.

بیشتر طلاق هایی که به ثبت رسیده مربوط به خانوارهای جوان و زوجین 20 تا 30 سال است که کارشناسان می گویند به دلیل جوان بودن تاب و تحمل زیادی ندارند و بر اثر کوچکترین ناملایمات از یکدیگر جدا می شوند.

دو هوانگ های از کارشناسان مسایل خانواده در چین معتقد است خانوارها در مناطق شهرنشین چین زودتر از هم گسیخته می شوند.

آمار نشان می دهد که در شهر پکن در سال 2012 میلادی نرخ طلاق 65 درصد افزایش یافته و به 55 هزار مورد رسیده و در مقابل 164 هزار زوج پیوند زناشویی برقرار کرده اند.

بیشترین موارد طلاق مربوط به شهرهای پیشرفته ای چون پکن و شانگهای و شهر تیانجین در شمال و شرق است.

خشونت های خانوادگی، روابط خارج از عرف و اخلاق در خانواده ها و ارتباطات کم در خانواده علل اصلی طلاق در چین اعلاتم شده است.

کارشناسان و جامعه شناسان پدیده طلاق را در چین نگران کننده توصیف کرده و تاکید دارند باید به خانواده ها بخصوص جوانان آموزش داد که تاب و تحمل یکدیگر را در سختی ها داشته باشند و بسرعت تصمیم به جدایی نگیرند.

آساق ** 2100 ** 1611
کد N200695

وبگردی