آفتاب

پوتین و مرکل درباره اوکراین تلفنی گفتگو کردند

پوتین و مرکل درباره اوکراین تلفنی گفتگو کردند

واحد مرکزی خبر نوشت:

کرملین اعلام کرد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان روز دوشنبه درباره اینکه مسکو و غرب چگونه می توانند به احیای ثبات در اوکراین کمک کنند ، تلفنی گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو ، کرملین در بیانیه ای اعلام کرد پوتین به مرکل گفت اوکراین باید اصلاحات قانون اساسی را تصویب کند تا منافع همه مناطق در این کشور تضمین شود.
روسیه شبه جزیره کریمه در اوکراین را از این کشور تصرف کرد و هشدار داد ممکن است ارتش خود را به شرق اوکراین اعزام کند تا از روس زبان ها در آنجا محافظت کنند اما درعین حال روند دیپلماسی را نیز به منظور کاهش تنش روزافزون برسر بحران اوکراین کمک کند.
در بیانیه کرملین آمده است پوتین و مرکل درباره فرصت ها برای حمایت بین المللی از تلاش ها به منظور احیای ثبات در اوکراین گفتگو کردند.
کرملین به جزئیات بیشتر اشاره نکرد اما روسیه نشان داده خواستار آن است کشورهای غربی دولت اوکراین را تحت فشار قرار دهند تا خودمختاری بیشتری به مناطق این کشور اعطا کند.
کرملین همچنین اعلام کرد پوتین مرکل را از خروج بخشی از نیروهای روسی از مرز روسیه با اوکراین مطلع کرد.
سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد این کشور در حال خارج کردن گردان پیاده نظام موتوری خود از منطقه ای در مرز شرقی اوکراین است.
بااین حال هنوز مشخص نیست آیا دیگر نیروهای روسی در مرز اوکراین نیز عقب نشینی خواهند کرد یا خیر.

4949

کد N200676

وبگردی