آفتاب

وزارتخانه امور کریمه در روسیه تشکیل می شود

وزارتخانه امور کریمه در روسیه تشکیل می شود

واحدمرکزی خبر نوشت:

دمیتری مدودف نخست وزیر روسیه روز دوشنبه از تشکیل وزارتخانه ای جدید در امور شبه جزیره کریمه خبر داد و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور نیز دستوری درخصوص افزایش دستمزد کارکنان این منطقه صادر کرد. 

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم ، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دستوری را در خصوص افزایش دستمزد کارکنان در کریمه و سباستوپل صادر کرد.
دمیتری مدودف نخست وزیر روسیه نیز در نشست دولت روسیه در سمفروپل که با حضور مسئولانی از کریمه و سباستوپل با هدف گفتگو درباره مسائل رشد اقتصادی و اجتماعی برگزار شد ، از تشکیل وزارتخانه ای در امور کریمه و سباستوپل خبر داد و تاکید کرد بندر کرچ به یکی از بندرهای مهم روسیه در دریای سیاه و کریمه نیز به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل خواهد شد.
آنا کنیشنکو خبرنگار روسیا الیوم از سمفروپل گزارش داد ، سفر دمیتری مدودف نخست وزیر روسیه به سمفروپل اولین سفر یک مسئول روس در این سطح بالا به شبه جزیره کریمه پس از الحاق آن به روسیه به شمار می آید. مدودف در نشست با وزیران روس و سران جمهوری کریمه گفت توسعه اقتصادی این شبه جزیره به تمرکز تلاشهای همه وزارتخانه ها و سازمانهای دولتی نیاز دارد برای همین تصمیم گرفته شد وزارتخانه ای جدید در امور شبه جزیره کریمه تشکیل شود و ریاست آن را آلکس ساویلف معاون وزیر توسعه اقتصادی روسیه برعهده خواهد داشت. مدودف همچنین از اقدامات ضروری دیگر در همین خصوص سخن گفت.
مدودف گفت :« بازگشت کریمه به روسیه نباید موجب شود هیچ یک از شهروندان کریمه و سباستوپل چیزی را از دست دهند بلکه باید چیزی به دست بیاورند. آنچه از شهروندان انتظار داریم این است که شرایط مناسبی برای زندگی باثبات و خوب فراهم کنند و به آینده امید داشته باشند و احساس کنند که جزئی از یک کشور قدرتمند هستند. این آرزوها را باید محقق کنیم.»
خبرنگار روسیا الیوم افزود ، مطمئنا همه این اقدامات با هدف بهبود سطح زندگی ساکنان شبه جزیره کریمه انجام می شود و مدودف در همین خصوص اعلام کرد میزان دریافتی بازنشستگان در کریمه به تدریج به سطح دریافتی بازنشستگان در روسیه خواهد رسید که بسیار بیشتر از سطح کنونی آن در شبه جزیره کریمه است. یکی دیگر از موضوعاتی که در این نشست درباره آن صحبت شد برپایی منطقه ویژه اقتصادی در کریمه بود که سرگئی آکسیونوف نخست وزیر کریمه درباره آن صحبت کرد.
آکسیونوف گفت :« این واقعه ای تاریخی است که دولت روسیه اینجا در کریمه نشست برگزار می کند تا از نزدیک از روند فعالیت وزارتخانه های محلی در آن مطلع شود. همه مسائل توسط جناب نخست وزیر و شما مورد بررسی قرار گرفت و ما درحال حاضر نیازهای ضروری را برای کمک در زمینه های مشخص شده آماده کرده ایم. معتقدم همه شرایط لازم برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در جمهوری کریمه فراهم است.»
خبرنگار روسیا الیوم افزود ، شرکت کنندگان در این نشست همچنین درباره طرحها و اقدامات دیگر در رابطه با توسعه اجتماعی و فرهنگی شبه جزیره کریمه گفتگو کردند.

4949

کد N200675

وبگردی