آفتاب
تحولات سوریه/

هلاکت فرمانده یک گردان تروریستی/تظاهرات اتباع سوری علیه اردوغان در پاریس

هلاکت فرمانده یک گردان تروریستی/تظاهرات اتباع سوری علیه اردوغان در پاریس

هلاکت فرمانده یک گردان تروریستی در حومه دمشق و تظاهرات اتباع سوری علیه سیاست های کابینه ترکیه در پاریس از جمله خبرهای سوریه به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، نیروهای ارتش سوریه در راستای پاکسازی مناطق مختلف این کشور از گروه های تروریستی با افراد مسلح در حومه لاذقیه به ویژه در اطراف منطقه السمره درگیر شدند.

نیروهای ارتش سوریه همچنین فرمانده گردان "دعاه السلام" را در منطقه الضمیر در حومه دمشق به هلاکت رساندند.

روسیا الیوم نیز گزارش داد که ارتش سوریه اطراف منطقه استراتژیک تله النسر در شمال غرب این کشور را به شدت بمباران کرد. این اقدام با هدف فراهم کردن مقدمات عملیات گسترده در حومه لاذقیه صورت گرفت.

در همین راستا یک منبع نظامی سوری اعلام کرد که نیروهای دولتی سوریه کنترل کامل منطقه "کسب" را به دست گرفته است. مخالفان سوری چند روز پیش بر شهر استراتژیک کسب و گذرگاه مرزی آن سیطره پیدا کرده بودند. اغلب ساکنان این شهر ارمنی هستند که ناگزیر به مهاجرت به شهر لاذقیه در سواحل دریای مدیترانه شدند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز گزارش داد که اتباع سوری مقیم فرانسه شب گذشته با برپایی تظاهراتی در مقابل سفارت ترکیه در پاریس، سیاست های "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه و دخالت های وی در امور سوریه را محکوم کردند. در این تظاهرات، شهروندان فرانسوی، ترک و ارمنی نیز حضور داشتند.

کد N200598

وبگردی