آفتاب

برگزاری تجمعات در آتن در جریان نشست وزرای اتحادیه اروپا ممنوع شد

برگزاری تجمعات در آتن در جریان نشست وزرای اتحادیه اروپا ممنوع شد

تهران - ایرنا - پلیس یونان برگزاری اعتراضات در آتن را در زمان برگزاری نشست وزرای دارایی اتحادیه اروپا طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه به دلایل امنیتی ممنوع اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از آتن، معترضان حق ندارند در این دو روز در مرکز پایتخت یونان از جمله اطراف ساختمان پارلمان این کشور در میدان ˈسینتاگماˈ تجمع یا راهپیمایی کنند.

این میدان اغلب کانون اعتراضات خشونت باری علیه اقدامات ریاضتی دولت یونان بوده است.

آتن در گذشته نیز ممنوعیت هایی از این دست را اعمال کرده است، از جمله زمانی که صدراعظم آلمان و وزیر دارایی این کشور از آتن دیدن کردند. وزیر دارایی آلمان در میان وزرایی است که قرار است این هفته در نشست آتن شرکت کنند.

احساسات ضد اروپایی در یونان پس از شش سال رکود شدید اقتصادی افزایش یافته است. بسیاری در این کشور، دولت یونان و وام دهندگان آن در اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول را مسوول وخامت اوضاع اقتصادی به واسطه افزایش مالیات ها و کاهش هزینه ها می دانند.

اتحادیه کارگری بخش خصوصی (GSEE) و همتایش در بخش دولتی (ADEDY) با اعلام اینکه این ممنوعیت را نادیده می گیرند، از کارگران، بازنشستگان و افراد بیکار خواسته اند عصر روز سه شنبه در مرکز آتن تجمع کنند.

از هر چهار شهروند بالغ یونانی از جمله بیش از نیمی از افرادی که زیر 25 سال سن دارند، یک نفر بیکار است.

اعتراضات اخیر در یونان تا حد زیادی به دلیل حضور اندک مردمی شکست خورده که دلیل آن افزایش حس تسلیم و خستگی در میان یونانی ها عنوان شده است.

دولت ائتلافی یونان پیشتر در روز جاری (دوشنبه) یک لایحه اصلاحی بحث برانگیز را به منظور دلجویی از اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول و همچنین تضمین برخوردار از کمک های مالی تصویب کرد.

انتظار می رود وزرای دارایی منطقه یورو در نشست فردا (سه شنبه)، پیشرفت اصلاحات در یونان را بررسی و زمانی را به منظور پرداخت کمک های مالی شان به این کشور تعیین کنند.

مترجمام**9109**3404
کد N200584

وبگردی