آفتاب

پرواز ام.اچ 370 نخست وزیر مالزی را به استرالیا کشاند

پرواز ام.اچ 370 نخست وزیر مالزی را به استرالیا کشاند

کوالالامپور - ایرنا - هشام الدین حسین سرپرست وزارت حمل و نقل مالزی روز دوشنبه از سفر نجیب تون رزاق نخست وزیر این کشور به شهر پرت استرالیا برای نظارت بر جستجوی بین المللی برای یافتن اثری از پرواز ام.اچ 370 خبر داد.

به گزارش ایرنا، سرپرست وزارت حمل و نقل مالزی عصر در نشست خبری در کوالالامپور ، اعلام کرد نخست وزیر این کشور روز چهارشنبه برای مشاهده عملیات جستجوی بین المللی یافتن اثری از بویینگ 777 خطوط هوایی مالزی به شهر پرت استرالیا می رود.

به گفته وی، نجیب تون رزاق قرار است در پایگاه نیروی هوایی استرالیا در شهر پرت از نزدیک شاهد عملیات جستجو باشد و از نیروهای چندملیتی مشارکت کننده در این عملیات تقدیر کند.

وزیر دفاع مالزی گفت که در مجموع 10 هواپیما و 10 کشتی عملیات جستجو را در مساحت 254 هزار کیلومتر مربع در جنوب اقیانوس هند انجام می دهند.

عملیات جستجو در جنوب اقیانوس هند از این پایگاه فرماندهی می شود. شهر پرت نزدیک ترین خشکی به محل احتمالی سقوط هواپیما است.

هواپیمای بویینگ 777 خطوط هوایی مالزی ساعت 41 دقیقه بامداد 17 اسفند ماه سال گذشته (24 روز پیش) با 239 مسافر و خدمه پرواز حدود یک ساعت پس از برخاستن از فرودگاه بین المللی کوالالامپور و در مسیر پکن از صفحه رادارها ناپدید شد.

این پرواز قرار بود ساعت شش و 30 دقیقه همان روز در فرودگاه پکن به زمین بنشیند ، اما داده های رادارها پس از گذشت چند روز نشان داد هواپیما تغییر مسیر داده و احتمال داده شد در جنوب اقیانوس آرام سقوط کرده باشد.

نجیب تون رزاق نخست وزیر مالزی چهارم فروردین اعلام کرد که این هواپیما از دست رفته است و این گفته خشم خانواده مسافران این بویینگ 777 را برانگیخت.

وزیر دفاع مالزی همچنین اعلام کرد فردا به هاوایی و مقر فرماندهی آمریکا در اقیانوس آرام سفر می کند تا در نشست وزیران دفاع آمریکا و آ.سه.آن شرکت کند.

هشام الدین حسین گفت که در این نشست و دیدار با همتایان خود در آ.سه.آن و آمریکا آخرین تحولات در خصوص عملیات جستجو برای یافتن اثری از پرواز ام.اچ 370 را در میان می گذارد.

آساق**1611
کد N200549

وبگردی