آفتاب

سازمان عفو بین‌الملل: مالزی مخفیانه مجازات اعدام را اجرا می‌کند

سازمان عفو بین‌الملل: مالزی مخفیانه مجازات اعدام را اجرا می‌کند

سازمان عفو بین‌الملل از دولت مالزی به دلیل اجرای مجازات اعدام به طور مخفیانه انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از مالزی، سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای دولت مالزی را متهم کرد که در نقض صریح استاندارد‌های بین‌المللی، به طور مخفیانه مجازات اعدام مجرمان را همچنان ادامه می‌دهد.

شمینی دارشنی، مدیر سازمان عفو بین‌الملل گفت: در سال گذشته از هر 10 کشور تنها یک کشور مجازات اعدام را اجرا کرده است و این باعث شرم است که مالزی همچنان در زمره این گروه منزوی قرار دارد، جایی که در آن از سیستم قضایی برای کشتن مردم استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: در سال گذشته دستکم دو نفر در مالزی اعدام شده‌اند که یکی از آنها به دلیل مرتکب شدن قتل و دیگری به دلیل قاچاق مواد مخدر بوده است.

مدیر سازمان عفو بین‌الملل تاکید کرد که هر دوی این اعدام‌ها در خفا صورت گرفته است و مسئولان مربوطه هیچ اعلام عمومی در این خصوص صادر نکرده‌اند.

وی اظهار کرد: این اعدام‌ها باعث ناامیدی و تاسف است زیرا پیشرفت‌های خوبی در زمینه توقف مجازات اعدام در مالزی صورت گرفته است.

وی دولت مالزی را ترغیب کرد تا در قوانین خود در خصوص مجازات اعدام برای قاچاقچیان مواد مخدر تجدید نظر کند زیرا مالزی در سال 2012 چنین تعهدی را داده بود.

انتهای پیام

کد N200534

وبگردی