آفتاب

بازداشت سه تن در آلمان به اتهام ارتباط با گروهک تروریستی داعش

بازداشت سه تن در آلمان به اتهام ارتباط با گروهک تروریستی داعش

تهران – ایرنا – دفتر دادستانی فدرال آلمان اعلام کرد: مسوولان این کشور روز دوشنبه سه تن را در عملیات ماموران پلیس این کشور به اتهام داشتن ارتباط با گروهک تروریستی ˈداعشˈ در سوریه بازداشت کرده اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از برلین، گمان می رود دو تن از مظنونان که آلمانی و ترک هستند، در سال گذشته میلادی (2013) به سوریه سفر کرده و به گروه تروریستی داعش پیوسته باشند که از دید مقام های آلمان، سازمان تروریستی خارجی به شمار می رود.

همچنین سومین فرد که زنی با ملیت دوگانه آلمانی _ لهستانی است به اتهام پرداخت مبلغ 4800 یورو (معادل 6600 دلار) به همین گروه بازداشت شده است.

بیش از 100 عضو جوخه پلیس ویژه ˈجی اس جی 9ˈ، نیروی پلیس فدرال و پلیس ایالتی اقدام به جستجوی همزمان 10 واحد آپارتمانی در برلین پایتخت و شهرهای بن و فرانکفورت در غرب این کشور کردند که در جریان آن خانه های مسکونی پنج مظنون دیگر نیز مورد بازرسی قرار گرفت.

گمان می رود این مظنونان نیز عضو یا حامی داعش باشند.

ˈهرالد رانگهˈ دادستان فدرال آلمان گفت که این عملیات نشان داد که درگیری های خشونت بار مانند آنچه در سوریه می گذرد، تاثیر مستقیمی بر ما در آلمان دارد.

وی در بیانیه ای افزود: ما باید با توجه به خطرات احتمالی که افراد تندرویی که از سوریه باز می گردند ممکن است برای مردم آلمان به همراه داشته باشند، با استفاده از همه ابراز نظام قضایی کیفری، با قاطعیت با این پدیده مبارزه کنیم.

بر اساس این گزارش، صدها شهروند اروپایی در درگیری های تروریستی سوریه شرکت داشته باشند که این نگرانی ها را به وجود آورده است که پس از بازگشت به کشورهایشان، دست به توطئه چینی و طراحی حمله در اروپا بزنند.

Harald Rang

مترجمام**1486**1010
کد N200510

وبگردی