آفتاب

آلمان خواستار عقب نشینی نیروهای روسی از مرزهای اوکراین شد

آلمان خواستار عقب نشینی نیروهای روسی از مرزهای اوکراین شد

برلین - ایرنا - سخنگوی دولت آلمان با اعلام حمایت برلین از مواضع وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر اینکه اولین هدف برای حل بحران اوکراین باید کاهش تنش ها در منطقه باشد،از مسکو خواست نیروهای نظامی خود را از مرزهای اوکراین خارج کند.

به گزارش ایرنا،اشتفن زایبرت روز دوشنبه در نشست خبری سخنگویان دولت آلمان با خبرنگاران، یادآورشد: عقب نشینی نیروهای روسی از مرزهای اوکراین با این کشور می تواند به کاهش تنش ها در منطقه کمک کرده و یک گام مثبت تلقی شود.

زایبرت بار دیگر اقدام روسیه در شبه جزیره کریمه را غیرقانونی خواند و با استناد به رای مجمع عمومی سازمان ملل در این رابطه،گفت:آلمان همچنان الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه را به رسمیت نمی شناسد.

سخنگوی دولت آلمان همچنین در واکنش به اظهارات اخیر دبیرکل ناتو مبنی بر ضرورت گسترش نیروهای نظامی ناتو در مناطق جنوب شرقی اوکراین،گفت: درحال حاضر چنین اقدامی ضروری به نظر نمی رسد و ما باید برای تثبیت اوضاع در اوکراین تلاش کنیم.

وی همچنین تاکید کرد: البته باید این نکته مهم را مورد توجه قرار دهیم که همسایگان روسیه نسبت به نیت اصلی دولتمردان مسکو از موضوع گیری درمورد کریمه تردید دارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان نیز به رایزنی های اخیر وزیران امور خارجه آمریکا و روسیه در پاریس و همچنین تماس تلفنی باراک اوباما و ولادیمیر پوتین در رابطه با حل سیاسی بحران اوکراین اشاره کرد و گفت: برلین از تلاش های دیپلماتیک حمایت کرده و از هرگونه کوششی که موجب جلوگیری از تشدید اوضاع بویژه بحران نظامی می شود،استقبال می کند.

مارتین شفر درخصوص انتشار اخباری مبنی بر آغاز عقب نشینی برخی از نظامیان روسی از مرزهای اوکراین، گفت: اگر چنین چیزی صحت داشته باشد آلمان از آن استقبال می کند اما همچنان سوالات زیادی باقی است از جمله درخواست هایی که اخیرا از سوی وزیرامورخارجه روسیه مطرح شده که می تواند موانع بسیار سنگینی بر سر راه حل سیاسی این بحران باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان یادآورشد که این نکته مهم را باید مورد توجه قرار دهیم که نه شرق و نه غرب نمی توانند برای یک کشور مستقل همچون اوکراین تعیین تکلیف کند.

شفر توضیح داد:در روزهای اخیر شاهد تشدید درگیری های لفظی بین روسیه و غرب نبوده ایم و این امیدها برای حل سیاسی و دیپلماتیک بحران اوکراین را افزایش می دهد.

سخنگوی وزارت امورخارجه آلمان همچنین در این نشست خبری بار دیگر موضع این کشور مبنی بر غیرقانونی خواندن رفراندوم در کریمه را تکرار کرد.

اروپام** 2051** 1701 **1010
کد N200411

وبگردی