آفتاب

اکوادور: دولت اوکراین را به رسمیت نمی شناسیم

اکوادور: دولت اوکراین را به رسمیت نمی شناسیم

مادرید- ایرنا- رئیس جمهوری اکوادور گفت: کشورش دولت اوکراین را مشروع نمی داند و به همین علت در رای گیری مجمع عمومی سازمان ملل در پنجشنبه گذشته رای ممتنع داد.

به گزارش روزدوشنبه ایرنا و به نقل از خبرگزاری اروپاپرس،ˈرافائل کرئاˈ که روز گذشته (یکشنبه) از شهر ˈتومباکوˈ در شرق پایتخت صحبت می کرد، در این باره گفت: ما فقط با یک دولت مشروع صحبت خواهیم کرد.

وی افزود: ما تنها دولتی را که حاصل اراده ملت اوکراین باشد به رسمیت می شناسیم و این دولت را که حاصل کودتا و مسائل خیانت سیاسی است غیرقانونی می دانیم و بر این اساس، در رای گیری روز پنجشنبه رای ممتنع دادیم.

کرئا تصریح کرد: اوکراین برای نگاه داشتن اکوادور به عنوان یک هم سخن، باید انتخابات جدید انجام دهد.

وی افزود: دولت کنونی اوکراین حاصل یک مکانیسم حیله گرانه است و بلافاصله از سوی قدرت های غربی که ویژگی آنها استانداردهای دوگانه است، پشتیبانی شده است.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز پنجشنبه با تصویب قطعنامه ای، خواستار احترام به تمامیت ارضی اوکراین شد و الحاق کریمه را به خاک روسیه، غیر قانونی اعلام کرد.

پیش نویس قطعنامه ارائه شده توسط دولت های اوکراین، کانادا، کاستاریکا، آلمان، لیتوانی و لهستان مبنی بر احترام به تمامیت ارضی اوکراین در این مجمع به رای گیری گذاشته شد که با 100 رای موافق، 11رای مخالف و 58 رای ممتنع به تصویب رسید.

بر اساس بندهایی از این قطعنامه، ˈهمه پرسی برگزار شده در کریمه و الحاق آن به خاک روسیه غیر قانونی استˈ و همچنین از مقام های مسکو و کی یف خواسته شده که اختلافات خود را بر سر میز مذاکره حل و فصل کنند.

اروپام **1234**1485** 1064
کد N200103

وبگردی