آفتاب

مشرف متهم به خیانت بزرگ شد

مشرف متهم به خیانت بزرگ شد

رسانه ها از متهم شدن رئیس جمهوری سابق پاکستان به اتهام خیانت بزرگ به کشور خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، بی بی سی گزارش داد که دادگاهی در پاکستان پرویز مشرف را به اتهام خیانت بزرگ به کشور مجرم شناخت.

وی اولین رئیس جمهوری است که در پاکستان  که تحت پیگرد قانونی قرار دارد و به اتهام خیانت محاکمه می شود.

دادگاه ویژه اسلام آباد در حکم خود اعلام کرد پرویز مشرف به عنوان فرمانده وقت ارتش پاکستان به صورت غیرقانونی ، قانون اساسی را لغو کرده و در نوامبر سال 2007 وضعیت فوق العاده در کشور اعلام کرده است.

خبرگزاری فرانسه نیز در گزارشی به نقل از پرویز مشرف نوشت: من را خیانتکار معرفی می کنند، من به مدت 9 سال فرمانده ارتش بوده و 45 سال را برای کشورم خدمت کردم و دو جنگ را دیده، حال خیانتکارم!

مشرف که با اتهاماتی همچون تعلیق در اجرای قانون اساسی و برکناری قضات مواجه بوده و در صورت محکومیت طبق ماده شش قانون اساسی پاکستان با حکم اعدام یا حبس ابد مواجه است. تاکید کرد که هنگام اعلام حالت فوق العاده در سال 2007 در چارچوب قانون اساسی عمل کرده و در این تصمیم گیری تنها نبوده است.

خبرنگار بی بی سی که هنگام ورود رئیس جمهوری سابق پاکستان در دادگاه حضور داشت، گزارش داد مشرف با وجود آنکه هنگام ورود به دادگاه نیروهای امنیتی بسیاری وی را همراهی می کردند، خونسرد نبود.

رئیس جمهوری سابق پاکستان درحالی وارد دادگاه شد که دی ماه گذشته در مسیر رفتن به دادگاه دچار حمله قلبی شد و در بیمارستان قلب نیروهای مسلح شهر راولپندی بستری شد.

بر این اساس دادگاه پاکستان در نشست بعدی خود درباره این موضوع که آیا مشرف اجازه دارد از کشور خارج شده و مادرش را در دبی ملاقات کند یا خیر تصمیم می گیرد.

کد N200009

وبگردی