آفتاب

روزنامه کویتی الرای: موشک های سوریه در مرز ترکیه مستقر شدند

روزنامه کویتی الرای: موشک های سوریه در مرز ترکیه مستقر شدند

بیروت - ایرنا - روزنامه کویتی ˈالرایˈ نوشت که موشک های سوریه در مرزهای ترکیه برای مقابله با هرگونه تهدید این کشور مستقر شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری لبنانی ، الرای در شماره روز دوشنبه خود به نقل از آنچه ˈاتاق عملیات مشترک حزب الله و ارتش سوریه ˈ خواند، افزود: ارتش سوریه سکوهای موشک های ضد هوایی را در منطقه مستقر کرده تا به هرگونه تجاوز هواپیماهای ترکیه پاسخ دهد.

الرای تصریح کرد: سوریه در انتظار فرصتی است تا با ورود جنگنده های ترک به فضای این کشور، اقدام ترکیه در ساقط کردن یک جنگنده خود را تلافی کند.

این روزنامه کویتی به ˈنبرد انفالˈ که گروه های تروریستی با کمک ترکیه علیه سوریه شروع کرده اند ، اشاره کرد و نوشت که چند هزارعنصر مسلح از گروه هایی تروریستی مانند ˈشام الاسلامˈ، ˈانصار الشامˈ، ˈجبهه النصرهˈ و ˈاحرار الشامˈ از داخل ترکیه و گذرگاه مرزی ˈ کسبˈ وارد خاک سوریه شده و با حمایت این کشور توانستند برخی مناطق از جمله شهرک ˈالسمراˈ در سواحل ˈلاذقیهˈ، ˈام الطناقسˈ، ˈالمطعمˈ ، ˈنبع المرˈ، ˈجبل النسرˈ و کسب را اشغال کنند، اما تنها چند ساعت بعد از سیطره بر بلندی راهبردی موسوم به ˈ نقطه 45 ˈ با پاسخ شدید ارتش سوریه، مجبور به عقب نشینی از این منطقه شدند.

در همین حال پایگاه اطلاع رسانی لبنانی ˈ النشرهˈ به نقل از منابع سوری نوشت که دمشق تاکنون برای پاسخ دادن به دخالت ترکیه در نبرد منطقه کسب تصمیمی نگرفته است.

النشره افزود: ارتش سوریه بر ˈتل ادریسˈ در منطقه کسب سیطره کامل یافته و در نقطه راهبردی 45 نیز با آتشباری گسترده موشکی و توپخانه ای نزدیک است که سیطره خود را بر آن کامل کند.

این پایگاه اطلاع رسانی لبنانی به نقل از این منابع خاطرنشان کرد که ترکیه زمینه ورود هزاران عنصر مسلح به خاک سوریه را فراهم کرده و مواضع ارتش سوریه را توسط توپخانه و کشتی های جنگی هدف قرار داده است و هواپیماهای بدون سرنشین آن در منطقه به تروریست ها کمک می کنند.

النشره به نقل از این منابع افزود: سوریه برای آنکه ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه در انتخابات شوراهای شهر سوء استفاده نکند ، پاسخی به اقدامات ترکیه نداد، اما بعد از این انتخابات امکان بررسی هرگونه گزینه ای وجود دارد.

خاورم ** 1324**1651
کد N199800

وبگردی