آفتاب

اردوغان پرچم پیروزی را بالا برد

اردوغان پرچم پیروزی را بالا برد

نخست وزیر ترکیه ساعاتی پس از پایان رأی گیری اعلام کرد که در انتخابات شهرداریهای پیروز شده است.

به گزارش آفتاب به نقل از خبرآنلاین، نخست وزیر ترکیه ساعاتی پس از پایان رأی گیری اعلام کرد که در انتخابات شهرداریها پیروز شده است. این انتخابات که حکم رفراندومی سرنوشت ساز برای محبوبیت اردوغان و حزبش تبدیل شده بود، به گفتۀ نخست وزیر با پیروزی او و حزبش به پایان رسید. اردوغان به رقیبان خود هشدار داد که آنها تاوان رویکرد خود را پس می دهند. گفته می شود حزب عدالت و توسعه با 47% آراء توانست از رقیبان خود پیشی بگیرد. .
طبق اعلام خبرگزاری آناتولی، حزب جمهوری خلق(CHP)، اولین حزب اپوزیسیون با کسب 28% و حزب ملی گرایان ترکیه موسوم به حرکت ملی با 13% ترتیب دوم و سوم شدند.
این انتخابات در حالی برگزار شد که افشای پرونده فساد مالی دولت و اخراج گروهی روسای پلیس در شهرهای مختلف وضعیت محبوبیت نخست وزیر و حزب عدالت و توسعه را به شدت تحت تأثیر قرار داده بود.

اردوغان در ساعات اولیه بامداد روز دوشنبه اعلام کرد بالاخره دمکراسی و آزادی برنده شد. اردوغان افزود: نتایج آراء پیامی بیش از برنده شدن داشت؛ در واقع مهم این بود که نشان چه کسانی باختند. به یک معنا سیاست غیراخلاقی و در مسیر غلطی که در حال حرکت بود، بازنده شد.
کد N199592

وبگردی