آفتاب
تحولات همسایگان شرقی/

تاکید کرزای بر نقش دستگاههای اطلاعاتی خارجی در حملات کابل/ ادامه مناقشات مرزی افغانستان پاکستان

تاکید کرزای بر نقش دستگاههای اطلاعاتی خارجی در حملات کابل/ ادامه مناقشات مرزی افغانستان پاکستان

تاکید کرزای بر نقش دستگاههای اطلاعاتی خارجی در حملات کابل، کشته و زخمی شدن چهار نظامی ناتو در زابل و ادامه مناقشات مرزی افغانستان پاکستان از جمله تحولات همسایگان شرقی کشورمان به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتد پرس، حامد کرزای رئیس جمهوری افغانستان روز گذشته در تماس تلفنی با جان کری وزیر خارجه آمریکا با اشاره به مانع تراشی های همپیمانان واشنگتن در مسیر صلح با طالبان و حملات گسترده اخیر در کابل، آژانش های اطلاعاتی خارجی را مسئول این حوادث برشمرد.

کرزای در ادامه با اشاره به پیامدهای منفی حملات تروریستی بر روابط واشنگتن و کابل خواستار پاسخ شفاف آمریکا درباره عملکرد دستگاههای اطلاعاتی خارجی شد و بر لزوم همکاری پاکستان در زمینه مبارزه با تروریسم و صلح با طالبان تاکید کرد.

خبرگزاری فرانسه همچنین از سفر زلمای رسول و اشرف غنی احمد زی دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به هرات در آستانه برگزاری انتخابات خبر داد.

خبر دیگر اینکه فرمانده پلیس ولایت زابل افغانستان گزارش داد که بر اثر برخورد کاروان نظامیان رومانیایی با بمب کنار جاده ای در شهرستان شهر صفا در این ولایت یک نظامی رومانیایی کشته و سه فرد دیگر زخمی شدند.

در همین حال سخنگوی نیروهای ارتش افغانستان در ولایت غزنی از کشته شدن 11 عضو طالبان و زخمی شدن پنج فرد دیگر در این ولایت خبر داد.

همچنین دفتر سازمان ملل در افغانستان حمله تروریستی به دفتر کمیسیون انتخابات در کابل را محکوم کرد.

مهاجمین که جلیقه های انتحاری بر تن داشته و مجهز به آخرین تسلیحات بودند روز گذشته به مهمترین ستاد انتخاباتی در شرق کابل حمله کردند.

از سوی دیگر حمله تروریستی شبه نظامیان به مرکز رادار کنترل ترافیک هوایی فرودگاه شهر بندری گوادر ایالت بلوچستان در جنوب غربی پاکستان یک کشته و دو زخمی برجا گذاشت.

رسانه های پاکستانی گزارش دادند که در جریان حمله شبه نظامیان به جنوب غرب این کشور یک نفر کشته و دو فرد دیگر زخمی شدند.

همچنین نماینده ویژه سازمان ملل در زمینه آموزش جهانی با اشاره به حمایت این نهاد بین المللی از برنامه آموزش و کمک اقتصادی از کمک 6.7 میلیون دلاری به این کشور خبر داد.

خبر  دیگر اینکه بر اثر انفجار یک بمب در شهر کویته یک دختر پنج ساله کشته و 18 فرد دیگر زخمی شدند.

مقامات امنیتی پاکستان همچنین اعلام کردند که نیروهای افغانی شش خمپاره را به وزیرستان شمالی در شمال غرب این کشور پرتاب کرده اما به هیچ فردی آسیب وارد نشد.

کد N199376

وبگردی