آفتاب

شورای حقوق بشر سازمان ملل پنج قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی تصویب کرد

شورای حقوق بشر سازمان ملل پنج قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی تصویب کرد

تهران- ایرنا- شورای حقوق بشر سازمان ملل پنج قطعنامه انتقاد آمیز از سیاست های رژیم صهیونیستی در منطقه تصویب کرد.

به گزارش پایگاه خبریˈ الیوم السابعˈ این قطعنامه ها را شورای نظارت دایمی دولت فلسطین در سازمان ملل در ژنو ارایه کرده بود و در بیست و پنجمین دوره این شورا تصویب شد.

روزنامه صهیونیستی ˈهاآرتصˈ در خصوص مصوبات یاد شده نوشت که این قطعنامه ها به حق مردم فلسطین در تعیین سرنوشت خود، موارد نقض حقوق بشر در سرزمین های اشغالی فلسطین از جمله شرق قدس، سیاست شهرک سازی در سرزمین های اشغالی فلسطین، پیگیری گزارش هیات حقیقت یاب سازمان ملل درباره درگیری در نوار غزه و ˈگزارش گلدستونˈ مربوط می شود.

شورای حقوق بشر همچنین در یکی از مصوبات خود که با 33 رای موافق در برابر 13 رای مخالف تصویب شد، از رژیم صهیونیستی خواست که از بلندی های جولان عقب نشینی کند و آن را به طرف سوری بازگرداند.

نماینده آمریکا به طور خاص این قطعنامه را به خاطر شرایط سوریه نامعقول دانست و تازه ترین مصوبات شورای حقوق بشر سازمان ملل را موجب انزوای رژیم صهیونیستی خواند.

شورا در بیست وپنجمین دوره خود با حضور انبوه کشورهای عضو، سازمان های بین المللی، شورا ها وآژانس های تخصصی ، سازمان های جامعه مدنی، کارشناسان بین المللی وبا غیبت نماینده رژیم صهیونیستی برگزار شد.

مترجمام** 1453 **1010
کد N199253

وبگردی