آفتاب

مشاور سیاسی عباس: واشنگتن، اسراییل را عامل بی نتیجه ماندن تلاش هایش بداند

مشاور سیاسی عباس: واشنگتن، اسراییل را عامل بی نتیجه ماندن تلاش هایش بداند

تهران - ایرنا - مشاور سیاسی رییس تشکیلات خودگردان فلسطین با اشاره به پایبند نبودن رژیم صهیونیستی به تعهداتش در زمینه آزادی اسرای فلسطینی گفت: دولت آمریکا باید اسراییل را عامل بی نتیجه ماندن تلاش هایش بداند.

به گزارش روزنامه صهیونیستی ˈجروزالم پستˈ، در حالیکه برخی مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین از مخالفت رژیم صهیونیستی با آزادی آخرین گروه از اسرای فلسطینی خبر دادند، ˈنمر حمادˈ مشاور سیاسی ˈمحمود عباسˈ رییس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که دولت آمریکا که پیشتر از آزادی اسرای فلسطینی حمایت کرده بود تا این تشکیلات از مراجعه به سازمان ملل و مجامع بین المللی صرف نظر کند، اکنون باید به تعهداتش پایبند باشد.

وی خواستار پاسخگویی هر چه سریع تر مقامات آمریکایی در این زمینه شد.

حماد گفت که دولت آمریکا باید با اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی، آن را وادار نماید که طبق توافق، اسرای فلسطینی مربوط به پیش از انعقاد پیمان ˈاسلوˈ را آزاد کند.

وی تاکید کرد که چنانچه رژیم صهیونیستی چهارمین و آخرین گروه اسرای فلسطینی را آزاد نکند، ˈجان کریˈ وزیر خارجه آمریکا باید تل آویو را مانع به ثمر نرسیدن تلاش هایش بداند.

به گفته حماد، تشکیلات خودگردان قصد درگیر شدن در ˈجنگ لفظیˈ با رژیم صهیونیستی را ندارد و ترجیح می دهد، فرصت بیشتری را به آمریکا بدهد تا بتواند تلاش هایش را دنبال کند.

ˈعیسی قراقیˈ وزیر امور زندانیان در تشکیلات خودگران فلسطین نیز دیروز (شنبه) ضمن اعلام این خبر که زندانیان فلسطینی طبق برنامه آزاد نخواهند شد، ابراز امیدواری کرد که این امر بزودی محقق شود.

در این میان، نظرسنجی جدیدی که توسط مرکز سنجش افکار عمومی فلسطین صورت گرفته و دیروز نتایج آن منتشر شد، حاکی از آن است که 7/85 درصد از فلسطینیان خواستار آن هستند که مساله آزادی چهارمین گروه اسرا به مجامع بین المللی ارجاع داده شود.

رژیم صهیونیستی در ماه ژوییه (تیر ماه) گذشته و همزمان با آغاز دور جدید مذاکرات سازش با تشکیلات خودگردان پس از سه سال وقفه، موافقت خود را با آزادی 104 زندانی فلسطینی که از پیش از پیمان اسلو در زندان های این رژیم بسر می برند، اعلام کرد. در ازای این موافقت قرار شد تشکیلات خودگردان از تلاش های دیپلماتیک خود برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد صرف نظر کند.

تاکنون 78 نفر از اسرای در بند رژیم صهیونیستی در قالب سه گروه آزاد شده اند، اما ˈبنیامین نتانیاهوˈ نخست وزیر این رژیم هشدار داده که چنانچه طرف فلسطینی با تمدید مذاکرات موافقت نکند، مانع از آزادی چهارمین گروه از اسرا خواهد شد.

ˈجبریل رجوبˈ عضو کمیته مرکزی ˈجنبش آزادیبخش فلسطینˈ (فتح) نیز دیروز تصمیم رژیم صهیونیستی مبنی بر آزاد نکردن اسرای فلسطینی را ˈسیلی به صورت دولت آمریکاˈ و توهین به تلاش هایش در جهت میانجیگری مذاکرات سازش دانست و وعده داد که مقامات فلسطینی به تلاش های دیپلماتیک خود در مجامع بین المللی ادامه خواهند داد.

وی گفت: آزاد نشدن اسرای ما سرآغاز تلاش های فلسطین در مجامع بین المللی در جهت به چالش کشیدن اشغالگری اسراییل خواهد بود.

ˈزیاد ابو عینˈ عضو دیگر ˈجنبش فتحˈ نیز در صفحه ˈفیس بوکˈ خود با اشاره به تایید تصمیم رژیم صهیونیستی از سوی ˈمارتین ایندیکˈ فرستاده ویژه آمریکا، کارشکنی این رژیم در مسیر توافق های صورت گرفته را نتیجه بحران داخلی میان مقامات آن رژیم دانست.

رسانه های فلسطینی نیز جمعه گذشته گزارش دادند که ˈحازم ابوشنبˈ عضو شورای انقلابی فتح گفته است، رژیم صهیونیستی از این اقدام خود پشیمان خواهد شد.

وی به خبرگزاری ˈمعاˈ گفت که این تصمیم ضربه بزرگی به تل آویو خواهد زد. او همچنین از دولت آمریکا خواست فشارهایش را بر رژیم صهیونیستی به منظور پایبندی به تعهداتش در قبال روند به اصطلاح صلح افزایش دهد.

وی هشدار داد: آزاد نشدن اسرا راه را برای برخی اقدامات فلسطین و به تبع آن تغییر موازنه دیپلماتیک و سیاسی در عرصه بین الملل هموار خواهد کرد.

خاورم**9156**1651
کد N198859

وبگردی