آفتاب

برگزاری انتخابات شهرداری ها در فرانسه/هراس اولاند از سقوط سوسیالیست ها

برگزاری انتخابات شهرداری ها در فرانسه/هراس اولاند از سقوط سوسیالیست ها

دور دوم انتخابات شهرداری ها در فرانسه که در اصل همانند رفراندمی برای تائید صلاحیت رئیس جمهور این کشور محسوب می شود امروز یکشنبه در شهرهای مختلف آن برگزار می گردد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتد پرس، حزب راست افراطی جبهه ملی در دور اول انتخابات که در هفته گذشته برگزار شد نتایجی چشمگیر کسب کرد. این حزب که سیاست های ضد مهاجرتی را دنبال می کند توانست در اغلب شهرای فرانسه نتایج خوبی را کسب کند.

در آن سوی میدان سوسیالیست های فرانسه که "فرانسوا اولاند" به نمایندگی از آنها ریاست جمهوری فرانسه را در دست دارد، روز گار چندان خوشی را ندارند و اولاند پس از گذشت دو سال از آغاز ریاست جمهوری با آزمونی سخت مواجه شده است.

در این رقابت ها حزب جبهۀ ملی به رهبری مارین لوپن و دست راستی های فرانسه در مقایسه با سوسیالیست ها نسبت به دوره های قبلی بهتر ظاهر شدند. در دور اول در پاریس، نامزد حزب راست میانۀ جنبش مردمی (او ام پ) "ناتالی کوسیوسکو موریزه" و "اَن ایدالگو" نامزد سوسیالیست ها، رقابت تنگاتنگی داشتند.

از وقتی که سوسیالیست ها در سال 2012 با فرانسوا اولاند وارد کاخ الیزه شدند این اولین انتخابات شهرداری هاست، انتخاباتی که بواسطه بیکاری 10 درصدی و وضعیت فعلی اقتصادی فرانسه ممکن است نتیجه درخشان و دلخواه آنان را بدنبال نداشته باشد.

کد N198732

وبگردی