آفتاب

آزادی دو خبرنگار اسپانیایی ربوده شده در سوریه

آزادی دو خبرنگار اسپانیایی ربوده شده در سوریه

دو خبرنگار اسپانیایی که از 16 سپتامبر 2013 در سوریه توسط گروهی مسلح وابسته به القاعده ربوده شده بودند، روز شنبه آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت خبری لوپوئن، خاویر اسپینوزا، خبرنگار روزنامه اسپانیایی ال موندو، و ریکاردو گارسیا ویلانووا، عکاس اسپانیایی مستقل که در سوریه ربوده شده بودند روز شنبه با دبیرخانه روزنامه تماس گرفتند و آزادی خود را اعلام کردند. آنها اظهار کردند که نزد نظامیان ترکیه‌ای هستند.

به گزارش ال موندو، تماس خاویر اسپینوزا از خاک ترکیه بوده است. نظامیان این کشور مقامات اسپانیایی را از آزادی این دو خبرنگار آگاه کردند.

این دو خبرنگار در حالی که پس از دو هفته کار در سوریه در 16 سپتامبر قصد ترک این کشور را داشتند توسط شورشیان دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) در منطقه نزدیک به مرز ترکیه ربوده شدند.

چهار خبرنگار فرانسوی نیز از 9 ماه پیش تاکنون در سوریه گروگان گرفته شدند. دیدیه فرانسوا، گزارشگر رادیو اروپا 1 و ادوارد الیاس، عکاس فرانسوی از شش ژوئن 2013 در شمال حلب ربوده شده‌اند. نیکولا هنین، گزارشگر هفته‌نامه لوپوئن و پیر توره، عکاس مستقل دو هفته پس از آنها در تاریخ 22 ژوئن در منطقه الرقة سوریه گروگان گرفته شدند.

انتهای پیام

کد N198636

وبگردی