آفتاب
ابراهیمی در گفتگو با مهر:

1+5 صدای واحدی از دل ایران شنید / سیاست های اقتصاد مقاومتی راهبرد اساسی دولت و مجلس است

1+5 صدای واحدی از دل ایران شنید / سیاست های اقتصاد مقاومتی راهبرد اساسی دولت و مجلس است

یک نماینده مجلس گفت: مجلس در مسیر رهنمودهای مقام معظم رهبری همواره در پی تقویت تیم دیپلماسی بوده است به همین خاطر کشورهای خارجی به خصوص 1+5 متوجه شدند که صدای واحدی از دل ایران به گوش می رسد.

سید محمد صادق ابراهیمی نماینده مردم شوش و گتوند در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر با ارزیابی عملکرد مجلس در سال گذشته که به نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری شده بود در این زمینه گفت: در سال 1392 با توجه به اینکه با تغییر دولت مواجه بودیم این سال در بعد سیاسی و اقتصادی حساسیت های خاصی داشت.

وی افزود: علاوه بر این مسئله در سالی که گذشت مسئله تحریم ها کشور را به شرایط خاصی رسانده بود و از طرف دیگر توافقات ژنو نیز در همین سال اتفاق افتاد که اینها  عوامل بسیار شاخص در سال 92 بودند.

وی با اشاره به اینکه مجلس در این موارد سربلند بیرون آمد، گفت: به جز موارد محدودی همچون رای اعتماد به وزیر ورزش دولت یازدهم که حواشی به دنبال داشت، مجلس دولت یازدهم را همراهی کرد تا کابینه تشکیل شود.

این نماینده مجلس با اشاره به نقش مجلس شورای اسلامی در سال گذشته در زمینه سیاست خارجی ادامه داد: مجلس در مسیر رهنمودهای مقام معظم رهبری حرکت کرد و  تیم مذاکره کننده با 1+5 را حمایت کرد؛ اگر چه عده اقلیتی در مجلس سعی داشتند حواشی در این باره ایجاد کنند اما کلیت مجلس همواره در پی تقویت تیم دیپلماسی دولت بود به همین خاطر کشورهای خارجی به خصوص 1+5 متوجه شدند که صدای واحدی از دل کشور به گوش می رسد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی گفت: به طور کلی در سال 92 احساس شد که تنش های بین دولت و مجلس که پیش از آن بین دولت دهم و مجلس هشتم وجود داشت به حداقل ممکن رسید و امیدواریم از این به بعد هم به طور کلی چنین تنش هایی وجود نداشته باشد.

ابراهیمی با اشاره به عملکرد مجلس در بعد اقتصادی در سال 92 گفت: مجلس به عنوان ریل گذار قانونی در کشور محسوب می شود و در این زمینه سیاستهای اجرایی دولت است که تعیین کننده خواهد بود.

وی با اشاره به اجرای هدفمندی یارانه ها به عنوان دغدغه اصلی مجلس افزود: با توجه به اینکه در سال 92 با تحریم نفتی مواجه بودیم و از این منابع درآمدی ما کم بود همین مسئله چالش هایی را در زمینه نقدینگی و تامین آن به همراه داشت از این رو افزایش تورم را در اوایل سال 92 شاهد بودیم که موضوع بسیار بغرنجی بود.

این نماینده مجلس ادامه داد: با روی کار آمدن دولت یازدهم امید است که با همکاری مجلس در صورت ارائه لایحه ای از سوی دولت در این زمینه فضا بهبود پیدا کند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه در مجموع سال 92 در زمینه اقتصادی سال بسیار دشواری بود که ملت ایران پشت سر گذاشتند، گفت: امیدواریم امسال این مشکلات کمتر شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با اشاره به اینکه مجلس در مسئله مبارزه با مفاسد اقتصادی و تصویب قوانینی که منجر به حماسه اقتصادی شود ورود داشته است، افزود: بازخوردی که باید این اقدامات در سطح جامعه داشته باشد بسیار کمرنگ بوده است از این رو لازم است در سال پیش رو گام های جدی تری در این زمینه بردارد.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در پاسخ به اینکه با توجه به ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی در پایان سال 92 از دولت و مجلس برای تحقق این سیاستها در سال 93 چه انتظاری می رود، گفت: این سیاستها یک راهبرد اساسی و مهم در خصوص جهت گیری دولت و مجلس در زمینه مسائل اقتصادی است.

وی افزود: باید سمت و سوی مجلس و دولت نگاه به درون، توانمندیها و پتانسیل های داخل کشور باشد که احساس می شود چنین زمینه ای وجود دارد.

ابراهیمی ادامه داد: البته این مسئله منافاتی با این ندارد که در کنار بهره گیری از سرمایه های داخلی از سایر پتانسیل ها در حوزه دیپلماسی نیز استفاده کنیم تا فضا برای پیشرفت همه جانبه مهیا شود.

عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی خاطرنشان کرد: نباید فراموش کرد که با سیاست های فعلی و آنچه در گذشته در دست کار داشتیم تحول اساسی صورت گیرد بلکه باید دست به دست هم داده تا منابع خود را افزایش دهیم، باید با ارائه طرح یا لایحه ای دستوراتی که در سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده را در جهت افزایش سرمایه اجرا کنیم.

 

کد N198606

وبگردی