آفتاب

جمشید دانایی فر، سرباز بی پناه ایرانی که بود؟!

 جمشید دانایی فر، سرباز بی پناه ایرانی که بود؟!

پدرش یک سالی می شود که بازنشسته شده اما بر اثر ناراحتی های روحی، مریض احوال است و خبر ربوده شدن جمشید مریضی وی را تشدید کرده است.


جمشید دانایی‌فر متولد ۱۳۶۶ اهل سیستان (محمد آباد- شیب آب) و دارای مدرک دیپلم بود و امسال بیست و پنجمین بهار عمر خود را بدون خانواده در نا کجا آباد سپری کرد. او فرزند ششم یک خانواده ۱۱ نفره از طبقه متوسط بود که سه خواهر و ۴ برادر داشت و سانحه تصادف سایه مادرش را سه سال بود که از سر او برداشته بود.

پدرش یک سالی می شود که بازنشسته شده اما بر اثر ناراحتی های روحی، مریض احوال است و خبر ربوده شدن جمشید مریضی وی را تشدید کرده است.

 

جمشید مدت دو سال سربازی‌اش را در کرمانشاه گذراند و بعد از دوران سربازی به استخدام نیروی انتظامی در آمد و برای آموزش به چالوس رفت. حدود یک سال در چالوس دوره‌هایی را گذراند و طبق گفته خانواده اش با قبول شدن در دوره‌ها با او قرارداد ۵ ساله بستند و به عنوان گروهبان دوم در مرز مشغول به خدمت شد و پس از سه سال به مرزهای سیستان و بلوچستان آمد.

از مرزبانی او در سیستان و بلوچستان دو ماه می گذشت که توسط گروهک تروریستی جیش الظلم به همراه ۴ سرباز دیگر ربوده شد.

هنوز یک ماه از ربوده شدن جمشید نگذشته بود که فرزندش به دنیا آمد و همسرش برای او نام انتخاب نکرد تا جمشید باز گردد و او نام پسرش را برگزیند.

بعد از آنکه پنجشنبه شب هفته گذشته، هفدهم بهمن ماه، اعضای هنگ مرزی نگور و جکیگور در سیستان و بلوچستان متوجه شدند چهار سرباز و یک گروهبان جمعی این هنگ که در قالب ایست بازرسی مشغول انجام وظیفه بودند،ناپدید شده‌اند، شاید کمتر کسی انتظار داشت که سلاخان مزدور گروهک جیش العدل (!) آن‌ها را ربوده و به پاکستان منتقل باشند چراکه شبیخون‌های این تروریست‌ها پیشتر تنها با هدف کشتار سربازان ایرانی صورت می‌گرفت.

فردای آن روز، زمانی که گروه‌های تجسس به همراهی تیم‌های اعزامی به منطقه تلاش داشتند تا نشانه‌ای از این مرزبانان گم شده پیدا کنند، خبر ناپدید شدن این پنج تن رسانه‌ای شد و البته فردای آن سرانجام معلوم شد که جیشی‌های مزدور، دستور جدیدی دریافت کرده و گروگانگیری هم به کارنامه کاریشان افزوده شده است؛ اما هنوز کسی نمی‌دانست که خواسته این گروگان گیران گستاخ چیست؛ هرچند قابل حدس بود که نیت به معاوضه داشته باشند.

از آن روز به بعد دیگر نه خبری از آن مزدوران بود و نه اطلاع‌رسانی از روند کار از طرف مسئولان داخلی تا اینکه چند روز پیش فیلمی منتشر شد که در آن مرزبانان خطاب به مقامات کشورمان از سلامت خود خبر داده و می‌خواستند که خواسته گروگان گیران را برآورده کنند؛ خواسته‌ای که حرف‌های ناگفته زیادی در بطن آن نهفته است.

جیشی‌ها خواسته‌اند که چهارصد تن به ازای این مرزبانان آزاد شوند؛ پنجاه تن از اعضای ایشان، سیصد زندانی دیگر و البته پنجاه زندانی که در سوریه اسیر هستند. این شرط و شروط البته تأیید نشده اما جالب اینجاست که تروریست‌ها مدعی شده‌اند پنجاه تن از نیرو‌هایشان به اسارت مأموران ایرانی در‌آمده و احتمالا در زندان‌های کشورمان هستند که اگر این ادعا درست باشد، جا دارد که به دستگیر کنندگان ایشان خرده بگیریم که چرا به رغم دست‌یابی به چنین موفقیتی، خبر آن را منتشر نکرده و یا از این افراد برای ضربه زدن به ساختار ایشان بهره کارساز و بموقع نبرده‌اند.

سرانجام در ۴ فروردین ۹۳ خبر شهادت جمشید دانایی فر یکی از ۵ مرزبانان گروگان گرفته شده ایرانی توسط گروهک تروریستی تایید شد.

 
 
کد N198588

وبگردی