آفتاب

تغییر ساعت کریمه به ساعت روسیه/ تغییر مسیر کری به پاریس

تغییر ساعت کریمه به ساعت روسیه/ تغییر مسیر کری به پاریس

ساکنان شبه جزیره کریمه در اقدامی نمادین به منظور تکمیل ادغام این منطقه با روسیه، ساعتهایشان را ۲ ساعت جلو کشیدند تا ساعت رسمی کریمه، با مسکو هماهنگ شود. کری در راه بازگشت از ریاض، ناگهان تصمیم به تغییر مسیر به سمت پاریس گرفت تا با لاوروف دیدار کند.

به گزارش آفتاب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، عقربه های ساعت ایستگاه اصلی راه آهن سیمفروپل، مرکز کریمه، ساعت 10 شب شنبه (دیشب، 9 فروردین 1393، 29 مارس 2014)، دو ساعت جلو کشیده شد.

در آئین ویژه ای که به این مناسبت برگزار شد، صدها تن برای مشاهده تغییر ساعت، در میدان راه آهن تجمع کردند و پرچم های ملی روسیه را تکان دادند.

همزمان با فعالیت های دیپلماتیک برای حل بحران اوکراین، وزیر امور خارجه آمریکا، به امید  گفتگو با همتای روس خود، راهی پاریس، پایتخت فرانسه، شد.

جان کری در راه بازگشت از ریاض، پایتخت عربستان، به قصد واشنگتن، ناگهان تصمیم به تغییر مسیر به سمت پاریس گرفت تا با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود، درباره بحران اوکراین گفتگو کند.

لاوروف و کری همچنین در یک تماس تلفنی، درباره اوکراین و زمان بندی تماس های بیشتر بین طرفین گفتگو کردند.

وزیر امور خارجه روسیه به تلویزیون دولتی این کشور گفت: تماس های اخیر، نشان از طرح یک ابتکارعمل مشترک دارد که می توان آن را به همتایان خود در اوکراین ارائه داد.

لاوروف افزود، روسیه قصد ندارد به نیروهای مسلح خود فرمان عبور از مرز اوکراین دهد. وی همچنین بر کم شدن اختلاف ها بین مسکو و غرب تاکید کرد.

«ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه، نیز روز جمعه در تماس تلفنی با «باراک اوباما»، همتای آمریکایی خود، درباره راه حل پیشنهادی واشنگتن برای حل مناقشه اوکراین گفتگو کرد.
کد N198584

وبگردی