آفتاب

انتخابات ریاست جمهوری سوریه با بشار اسد

انتخابات ریاست جمهوری سوریه با بشار اسد

تهران – ایرنا – بشار اسد رییس جمهوری سوریه برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور تا اوایل تابستان جاری و نامزدی در آن آماده می شود.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از بیروت، اسد درحالی در پی احراز یک دوره هفت ساله ریاست جمهوری دیگر در سوریه است که درگیری ها وارد چهارمین سال شده است.

این خبرگزاری افزوده است که هر چند با توجه به این وضعیت،

برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ممکن است به نظر غیرممکن دیده شود، اما مقامات سوری اصرار دارند که انتخابات به موقع برگزار خواهد شد.

انتخابات ریاست جمهوری برای توصیفات دولت سوریه از درگیری ها در صحنه بین المللی اهمیت زیادی دارد.

این گزارش افزوده است: مقامات سوری در نشست ژنو 2 به طور قاطعانه کناره گیری اسد از قدرت را منتفی دانستند و در عوض، برگزاری انتخابات را در پایان دوره کنونی ریاست جمهوری به عنوان راهکاری برای بحران عرضه کردند با این استدلال که اگر مردم اسد را انتخاب کنند، در آن صورت جنگ باید پایان یابد و اگر بازنده انتخابات باشد، قدرت را ترک خواهد کرد.

هنوز زمان دقیقی برای انتخابات ریاست جمهوری که باید در تاریخی بین 60 تا 90 روز قبل از پایان دوره ریاست جمهوری هفت ساله اسد در 17 ژوئیه (26 تیر ماه) برگزار شود، تعیین نشده است.

پارلمان سوریه با یک قانون انتخاباتی موافقت کرد که براساس آن، نامزدها باید 10 سال گذشته را در سوریه زندگی کرده و نباید از تابعیت کشور دیگری برخوردار باشند که ظاهرا این مساله راهی برای جلوگیری از نامزدی چهره های مخالف تبعیدی در انتخابات است. تا این لحظه، هیچکس برای رقابت درمقابل بشار اسد اعلام ٱمادگی نکرده است.

براساس این گزارش، تدارکات برای انتخابات در جریان است. مقامات در مناطق تحت کنترل دولت شروع به انتشار کارت های انتخاباتی کرده اند و از افرادی که کارت شناسایی شان را گم کرده یا این کارت را ندارند، درخواست نامه گرفته اند.

به موجب قانون اساسی جدید سوریه که در سال 2012 در یک همه پرسی تصویب شد، امکان تشکیل یک نظام چند حزبی در این کشور، وجود دارد.

مترجمام**9109**185
کد N198441

وبگردی