آفتاب

گفتگوی تلفنی اوباما و پوتین درباره بحران اوکراین

گفتگوی تلفنی اوباما و پوتین درباره بحران اوکراین

واحدمرکزی‌خبر نوشت:

رئیس جمهور روسیه در گفتگوی تلفنی با باراک اوباما همتای آمریکایی خود اعلام کرد جامعه بین الملل می تواند برای آرام کردن اوضاع در اوکراین گام های مشترکی بردارد.

کاخ کرملین امروز با اشاره به این مطلب اعلام کرد ولادیمیر پوتین در این گفتگوی تلفنی همچنین درباره ادامه فعالیت تندروها در کیف و نیز اوضاع در منطقه روس زبان ترانسدنیستر Transdniestr در مولداوی هشدار داد.
بنا بر اعلام کرملین ، پوتین در گفتگو با اوباما توصیه کرد جامعه بین الملل می تواند گام های احتمالی را برای کمک به برقراری ثبات در اوکراین بردارد.
در بیانیه کرملین آمده است سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و جان کری همتای آمریکایی وی به زودی درباره ویژگی ها و مشخصه های این اقدام مشترک گفتگو خواهند کرد ولی به جزئیات بیشتری در این زمینه اشاره نشده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو ،‌ رئیس جمهور روسیه همچنین درباره اوضاع در منطقه ترانسدنیستر مولداوی در مجاورت مرز اوکراین نیز ابراز نگرانی کرد و افزود مسئله این منطقه باید در چارچوب گفتگو میان مولداوی ، ترانسدنیستر ، سازمان امنیت و همکاری اروپا ، روسیه ، اوکراین و اتحادیه اروپا و آمریکا به عنوان ناظر حل و فصل شود.
وی همچنین اعلام کرد روسیه همچنان نگران اوضاع و ادامه فعالیت تندروها در اوکراین به دنبال برکناری ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهور این کشور است.

4949

کد N198382

وبگردی