آفتاب

سازمان ملل در مورد خشونت علیه زنان در انگلیس تحقیقات می‌کند

سازمان ملل در مورد خشونت علیه زنان در انگلیس تحقیقات می‌کند

سازمان ملل اعلام کرد برای نخستین بار قصد دارد یک گزارشگر حقوق بشر خود را به منظور بررسی خشونت علیه زنان در انگلیس به لندن اعزام کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل ازخبرگزاری فرانسه، شورای حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد: رشیده مانجو، کارشناس حقوق بشری این شورا قرار است از تاریخ 31 مارس تا 15 ‌آوریل به انگلیس برود تا به بررسی موارد اصلی خشونت علیه زنان در خانواده و جامعه در این کشور نظیر خشونت و آزار جنسی و ازدواج اجباری و ازدواج در سنین پایین بپردازد.

مانجو که استاد حقوق اهل آفریقای جنوبی است و در سال 2009 به شورای حقوق بشر سازمان ملل پیوسته اظهار داشت: خشونت علیه زنان همچنان یکی از شایع‌ترین موارد نقض حقوق بشر در جهان است که بر همه کشورهای جهان تاثیر گذاشته است.

وی همچنین اظهار داشت که قرار است در انگلیس به بررسی خشونت‌ها علیه زنان که مقصر آنها مقامات دولتی بوده و یا از سوی آنها مورد اغماض قرار گرفته‌اند بپردازد و همچنین آسیب‌های ایجاد شده علیه زنان به سبب مهاجرت‌های گسترده و حضور پناهجویان و پناهندگان در این کشور را بررسی کند.

وی تاکید کرد: من به منظور دستیابی به اطلاعات دست اول قربانیان خشونت‌های جنسیتی، از پناهگاه‌ها بازدید خواهم کرد.

این در حالی است که یک مطالعه انجام شده از سوی آژانس حقوق اساسی اتحادیه اروپا که اوایل ماه جاری میلادی منتشر شد، عنوان ساخت که انگلیس در اتحادیه اروپا در رده پنجم کشورهای دارای بیشترین میزان خشونت فیزیکی و جنسی علیه زنان قرار داشته و در این کشور 44 درصد از زنان از سن 15 سالگی به بعد قربانی سوء استفاده حقوق بشری شده‌اند.

انتهای پیام

کد N198184

وبگردی