آفتاب

جاسوس سابق آمریکایی: واشنگتن 20 سال برای اوکراین برنامه‌ریزی کرده بود

جاسوس سابق آمریکایی: واشنگتن 20 سال برای اوکراین برنامه‌ریزی کرده بود

یک جاسوس سابق آمریکایی بیان کرد که واشنگتن از 20 سال پیش برای به قدرت رسیدن نیروهای طرفدار غرب در اوکراین برنامه‌ریزی می‌کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ریا نووستی، اسکات ریکارد، یک جاسوس سابق آمریکایی در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی راشا تودی اظهار کرد: 20 سال است که واشنگتن تلاش می‌کند تا اوکراین را به سمت ناتو بکشاند. سازمان جاسوسی آمریکا در اوکراین به تلاشهایش ادامه داد، ولی این سازمان در شبه جزیره کریمه که اکثر اهالی‌ آن روس هستند، کار سختی داشت.

وی گفت: عموما آمریکایی‌ها با گروه‌های کوچکی که روزنامه‌های محلی با تیراژ پایین منتشر می‌کردند، همکاری داشتند تا شرایط را تغییر دهند. این چنین بود که آنها توانستند بیش از نیم میلیون اوکراینی را برای اعتراض گرد هم بیاورند، ولی تنها دو بار توانستند 500 هزار نفر را جمع کنند در حالی که جمعیت اوکراین حدود 50 میلیون نفر است.

اسکات ریکارد ادامه داد: این نتیجه آن‌چنان عالی نبود چرا که 20 سال برای مهیا کردن چنین اعتراضاتی وقت گذاشته شده بود و تنها آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا پنج میلیارد دلار برای کی‌یف هزینه کرده بود.

انتهای پیام

کد N198183

وبگردی