آفتاب

کشته شدن 5 تن در درگیری‌های اخوان‌المسلمین با حامیان السیسی

کشته شدن 5 تن در درگیری‌های اخوان‌المسلمین با حامیان السیسی

در جریان درگیری میان هواداران اخوان المسلمین با حامیان عبدالفتاح السیسی، پنج تن از جمله یک خبرنگار مصری کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

در جریان درگیری میان هواداران اخوان المسلمین با حامیان عبدالفتاح السیسی، پنج تن از جمله یک خبرنگار مصری کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، در این درگیری‌ها که در جریان تظاهرات اعتراض آمیز علیه تصمیم عبدالفتاح السیسی، وزیر دفاع سابق مصر برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، در منطقه عین شمس واقع در قاهره صورت گرفت، 5 تن از جمله "میاده اشرف"، خبرنگار 23 ساله روزنامه الدستور کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

در همین راستا، وزارت بهداشت مصر اعلام کرد: در تظاهرات هواداران محمد مرسی، رئیس‌جمهور برکنار شده مصر که در استان "دمیاط" برگزار شد، چهار تن زخمی شدند. همچنین نیروهای امنیتی 10 تن از حامیان اخوان المسلمین را در جریان این تظاهرات بازداشت کردند.

از سوی دیگر، در پی درگیری میان هواداران اخوان المسلمین و ساکنان منطقه "دقهلیه" شش تن زخمی شدند. هواداران مرسی و اخوان المسلمین در پی فراخوان "ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت" به خیابان‌ها آمده و شعار "با هم برای رهایی" را سر دادند.

همچنین خبرگزاری الشرق الاوسط گزارش داد که نیروهای امنیتی مصر برای متفرق کردن تظاهرکنندگان در منطقه‌ای در شهر "نصر" واقع در شرق قاهره و منطقه "الهرم" در غرب پایتخت، از گاز اشک‌آور استفاده کردند.

براساس این گزارش، نیروهای امنیتی این کشور تظاهرات مشابهی را نیز در منطقه "حلوان" در جنوب قاهره متفرق کردند.

هواداران مرسی و اخوان المسلمین در استان "البحیره" و "دمیاط" نیز زنجیر‌ه‌های انسانی تشکیل داده و عکس‌هایی از مرسی و پلاکاردهایی در مخالفت با عبدالفتاح السیسی در دست گرفتند.

از سوی دیگر، در استان "الفیوم"، پلیس مصر به منظور متفرق کردن درگیری‌ها میان هواداران و مخالفان مرسی در جریان تظاهرات علیه نامزدی عبدالفتاح السیسی در انتخابات وارد عمل شد.

همچنین برخی هواداران کاندیداتوری السیسی با در دست داشتن عکس‌هایی از وی در میدان التحریر، مرکز قاهره و استان "اسکندریه" تجمع کرده وحمایت خود را نسبت به نامزدی وی درانتخابات اعلام کردند.

انتهای پیام

کد N198176

وبگردی