آفتاب

تاکید وزیر دفاع آمریکا بر لزوم سرمایه‌گذاری بیشتر واشنگتن در حوزه جنگ سایبری

تاکید وزیر دفاع آمریکا بر لزوم سرمایه‌گذاری بیشتر واشنگتن در حوزه جنگ سایبری

وزیر دفاع آمریکا خواهان تقویت قابلیت‌های آمریکا در انجام حملات سایبری و افزایش سرمایه‌گذاری در فرماندهی سایبری جدید پنتاگون شد.

وزیر دفاع آمریکا خواهان تقویت قابلیت‌های آمریکا در انجام حملات سایبری و افزایش سرمایه‌گذاری در فرماندهی سایبری جدید پنتاگون شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه کریستین ساینس مانیتور، چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا در نخستین سخنرانی مهم خود درباره مساله امنیت سایبری وعده شفافیت بیشتر اقدامات آژانس امنیت ملی آمریکا را داد و خواهان گفتگوی آزادانه‌تر درباره فعالیت‌های این آژانس شد و در عین حال بر لزوم احترام به سنت آمریکا در حفظ حریم خصوصی تاکید کرد.

هاگل در سخنرانی خود در مقر آژانس امنیت ملی آمریکا همچنین خواهان سرمایه‌گذاری بیشتر در فرماندهی سایبری جدید پنتاگون و توسعه قابلیت‌های حمله سایبری آمریکا شد.

وی همچنین در صدد رفع نگرانی‌ها در خصوص اینکه آمریکا قصد دارد تبدیل به یک متجاوز سایبری شود، برآمده و خاطرنشان ساخت: آمریکا به دنبال نظامی کردن فضای مجازی نیست. به جای آن دولت کشور ما به دنبال ارتقای ارزش‌های اینترنت شامل یکپارچگی، قابل اعتماد بودن و باز بودن است، چرا که این ارزش‌ها اینترنت را به عاملی برای تسهیل آزادی و موفقیت در آمریکا و سراسر جهان تبدیل می‌سازد.

وی همچنین بر مساله تهدید فزاینده سایبری و لزوم مقابله با آن در آمریکا با افزایش نیرو و توسعه سلاح‌های سایبری تاکید کرد.

وی خاطرنشان ساخت: در طول اظهارات من طی امروز، سیستم‌های وزارت دفاع آمریکا 50 هزار دفعه توسط دشمنان ما مورد نظارت قرار گرفته اند. کشور ما با گسترش بدافزارهای مخرب و واقعیتی جدید روبروست و تجاوزگری به صورت پایدار برای اخلال در شبکه‌های عمومی و خصوصی و سیستم‌های کنترل صنعتی مدیریت آب، انرژی و مواد غذایی ادامه دارد.

وی خاطرنشان ساخت: وزارت دفاع آمریکا نسبت به هرگونه عملیات سایبری خارج از شبکه‌های دولت آمریکا رویکرد خویشتنداری را دارد. ما از کشورهای دیگر می‌خواهیم همین رویکرد را داشته باشند. ما به اقدامات خود برای آنکه نسبت به قابلیت‌های سایبری، دکترین و نیروهای سایبری خود باز و شفاف باشیم ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام

کد N198173

وبگردی