آفتاب

رئیس سازمان بسیج طلاب: امر به معروف و نهی از منکر پایه‌گذار تمام عبادات است

رئیس سازمان بسیج طلاب: امر به معروف و نهی از منکر پایه‌گذار تمام عبادات است

رئیس سازمان بسیج طلاب گفت: ما تحمل کم‌کاری‌های مسئولان در زمینه امر به معروف و نهی از منکر را نداریم و وظیفه خود می‌دانیم تا این فریضه را در صورت مشاهده کاستی‌ها انجام دهیم.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام علی رضایی با اشاره به اهمیت پرداختن به امر به معروف و نهی از منکر در جوامع اسلامی گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر پایه‌گذار تمامی عبادات ما است و اگر به درستی در جامعه به اجرا در بیاید موجب ترویج دین مبین اسلام می‌شود.

رئیس سازمان بسیج طلاب با بیان اینکه "ائمه اطهار(ع) تأکیدات فراوانی بر انجام این فریضه داشته‌اند"، افزود: اگر جامعه‌ای اسلامی بخواهد به سلامت اجتماعی پیدا کند و به یک جامعه پویا تبدیل شود امر به معروف و نهی از منکر باید به صورت جدی در آن اجرا شود.

وی ادامه داد: متأسفانه بعد از انقلاب نتوانستیم سازمانی با عنوان سازمان امر به معروف و نهی از منکر تشکیل دهیم تا به صورت جدی به این فریضه مهم پرداخته شود،‌ از طرفی به دلیل برخی بی‌توجهی‌ها و رفتارهای نادرست، مردم شناخت صحیح و درستی از امر به معروف و نهی از منکر ندارند، اکثر مردم امر به معروف را به مباحث محدودی تصور می‌کنند در حالی که امر به معروف دعوت عمل به کارهایی است که موجب سعادت آدمی خواهد شد.

رضایی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مردم می توانند مسئولین جامعه خود را راهنمایی کنند یادآور شد: دشمنان جمهوری اسلامی ایران قصد داشتند تا با سواستفاده از مذاکرات 1+5 اعمال خبیثانه خود را از سر بگیرند اما حضور پرشور مردم در راه پیمایی 22 بهمن ماه امسال و شعار هایی که توسط آن ها سر داده شد در واقع امر به معروفی برای تیم مذاکرات ایران بود که بدانند با چه حیله گرانی روبرو هستند.

وی افزود: مقام معظم رهبری اعضای تیم مذاکرات را فرزندان انقلاب دانستند و از آن عزیزان حمایت کردند و مردم نیز برای موفقیت آن ها و پیروزیشان در روز 22 بهمن ماه به پا خواستند و خواستار حفظ تمامی حقوق ملت ایران شدند، این حرکت از طرفی دیگر برای دشمنان نظام پاسخی دندان شکن بود که بدانند نمی توانند موجب تفرقه در میان مردم شوند، این حرکت بزرگ مردمی نیز با فریضه امر به معروف و نهی از منکر همراه بود.

رئیس سازمان بسیج طلاب با بیان اینکه در بحث امر به معروف و نهی از منکر شرعی با مشکل مواجه هستیم گفت: ما نمی توانیم به صورت مستقیم با یک دستگاه و یا نهاد دولتی برخورد کنیم اما می توانیم با امر به معروف و نهی از منکر آن ها را راهنمایی کنیم؛ چندی پیش طلاب و روحانیون به نشانه اوضاع نابسامان فرهنگی کشور و کم کاری های دستگاه های فرهنگی به پا خواستند و اعتراض کردند و خطاب به مسئولین کشور گفتند تا از خط رهبری جدا نشوند.

وی علت شهادت شهید خلیلی را عدم وجود قوانین لازم در حمایت از آمران به معروف دانست و گفت: متأسفانه قوانین لازم برای حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر وجود ندارد، فردی که برای احیای ارزش های دین خود قصد امر به معروف را دارد باید احساس امنیت داشته باشد.

رضایی خاطرنشان کرد: برای احیای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر باید تدابیر لازم در تمام زمینه ها اندیشیده شود و تضمین لازم نیز از سوی مقامات قضایی داده شود؛ آموزش صحیح آمران به معروف نیز می تواند تأثیر مطلوبی داشته باشد.

وی با بیان اینکه مردم باید بدانند که امر به معروف و نهی از منکر امری واجب است اظهارکرد: بسیاری از مردم از اهمیت این فریضه و تأثیرات آن بی خبر هستند، بنابراین رسانه و مؤسسات فرهنگی در شناساندن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و ترویج آن نقش مؤثری می توانند داشته باشند.

رئیس سازمان بسیج طلاب با تقدیر از رئیس قوه قضاییه، یادآور شد: ریاست محترم قوه قضاییه دیدار خانم اشتون با مخالفین نظام را محکوم کرد و گفت این حرکت خانم اشتون دهن کجی به نظام جمهوری اسلامی ایران است؛ آقای لاریجانی خطاب به وزارت اطلاعات و وزارت امور خارجه با قاطعیت امر به معروف و نهی از منکر کرد و خواستار برخورد قاطع با چنین اشخاصی شد.

وی در ادامه اظهار کرد: سازمان بسیج طلاب با بیش از 100 هزار روحانی و طلبه بسیجی حمایت خود از دولت و مسئولین را تا زمانی که بر خلاف خط رهبری حرکت نکنند اعلام می کند.

رضایی در پایان گفت: با توجه به حوزه فرهنگ که در شعار سال 93 نیز وجود دارد، ما تحمل کم کاری های مسئولین در این این زمینه را نداریم و وظیفه خود می دانیم تا امر به معروف و نهی از منکر را در صورت مشاهده کاستی ها انجام دهیم، البته ما با عزمی راسخ در کنار نهاد های فرهنگی آماده هرگونه همکاری را نیز داریم.

انتهای پیام

کد N198145

وبگردی