آفتاب
/اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی/

نکو: رونق فرهنگی می‌تواند به رونق اقتصادی کمک کند

نکو: رونق فرهنگی می‌تواند به رونق اقتصادی کمک کند

یک عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به رونق فرهنگی در کنار رونق اقتصادی تاکید کرد و گفت: پیشرفت در عرصه فرهنگ می‌تواند به رونق اقتصادی کمک کند.

یک عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به رونق فرهنگی در کنار رونق اقتصادی تاکید کرد و گفت: پیشرفت در عرصه فرهنگ می‌تواند به رونق اقتصادی کمک کند.

ابراهیم نکو در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به نامگذاری سال 93 به نام "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" توسط مقام معظم رهبری گفت: ما در سال‌های گذشته شاهد کم تحرکی برخی مسوولان در خصوص عملیاتی شدن نامگذاری‌ها بودیم.

او ادامه داد: در سال جاری باید برای عملیاتی‌ شدن اقتصاد مقاومتی تحرک و پویایی ویژه‌ای صورت گیرد که همت بالای مسوولان به ویژه مجلس و دولت را می‌طلبد.

این عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به مدیریت جهادی و روحیه بالای مسوولان اظهار کرد: مقام معظم رهبری حکمی مبنی بر توجه جدی به بحث اقتصاد و فرهنگ صادر کردند که بیانگر آن است که شیوه‌های مرسوم گذشته در این حوزه‌ها سست بوده و جوابگو نبوده است که باید شیوه‌های جدیدی در مدیریت این دو حوزه شکل بگیرد.

نکو با بیان این که باید در عرصه اقتصادی و فرهنگی به صورت طوفانی فعالیت کرد، گفت: سال 93 سال ویژه‌ای در حوزه اقتصاد خواهد بود که همت همه مردم و مسوولان را می‌طلبد.

وی خاطرنشان کرد: همه قوا باید توجهات لازم را انجام داده تا فرهنگ‌سازی‌های مورد نیاز در جامعه عملیاتی شود که شاهد پویایی ویژه در حوزه اقتصاد باشیم.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس درباره اولویت‌های اقتصادی در سال 93 گفت: مهم‌ترین و اولین اولویت، اقتصاد مقاومتی است که باید تولید محور باشد و مورد توجه اقتصاد دولتی و اقتصاد خصوصی قرار گیرد. اگر تولید فراموش شود اقتصاد مقاومتی محقق نخواهد شد که در همین راستا مردم باوری و همکاری جهادی آن‌ها مورد توجه است و آن‌ها باید همانند زمان جنگ حضور جهادی داشته باشند تا بتوانیم به سرعت شاهد پیشرفت‌های اقتصادی و فرهنگی باشیم.

نکو هم‌چنین به آینده‌نگری در اقتصاد مقاومتی و توجه به سند چشم‌انداز پنج ساله تاکید کرد و افزود: دلیل نامگذاری سال 93 به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی باید کالبدشکافی شده تا فعالیت‌های انجام شده در این راستا کارآمد شوند.

این عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان اظهار کرد: عرصه فرهنگی عرصه ارزشمندی است که اگر مورد توجه قرار گیرد می‌تواند به رونق اقتصادی کمک کند.

انتهای پیام

کد N198138

وبگردی