آفتاب

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس:احمد شهید عامل صهیونیست ها و سازمان سیا است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس:احمد شهید عامل صهیونیست ها و سازمان سیا است

تهران- ایرنا- سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، احمد شهید را عامل صهیونیست ها و سازمان سیا دانست و گفت: شورای حقوق بشر سازمان ملل با تمدید ماموریت وی بدنبال بهانه تراشی علیه ایران است.

«سید حسین نقوی حسینی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره تمدید مهلت احمد شهید اظهار داشت:

شخصیت این فرد برای ما کاملا شناخته شده است و نهادهای حقوق بشری منصف و مستقل می دانند که این گزارشگر سازمان ملل عامل رژیم صهیونیستی و سیا است.

وی افزود: احمد شهید گزارش های کذب خود را بر اساس اطلاعات موساد و همچنین گروهک منافقین تهیه می کند.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی، احمد شهید را گزارشگر دروغین و دلال سازمان سیا خواند.

نقوی حسینی خاطرنشان کرد: شورای حقوق بشر فقط یک گزارشگر ندارد و دارای گزارشگران بسیاری از کشورهای مختلف است.

وی ادامه داد: ماموریت این گزارشگران ویژه با تهیه گزارش ها به پایان می رسد اما مدت ماموریت احمد شهید هر بار تمدید می شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: این گزارشگر نه تنها علیه ایران گزارش های کذبی تهیه می کند بلکه آن را در شبکه های مختلف و کنفرانس ها مورد تحلیل قرار می دهد تا رضایت رژیم صهیونیستی و منافقین را فراهم کند.

نقوی حسینی یادآور شد: رویکردهایی نظیر دروغ پردازی، تحلیل های واهی، کسب اطلاعات از گروهک تروریستی منافقین و بهره گیری از موساد و سیا نشان می دهد وی نه تنها گزارشگر نیست بلکه عامل صهیونیست ها و سیا است.

وی خاطرنشان کرد: اگر شورای حقوق بشر سازمان ملل بی طرف بود باید ماموریت گزارشگری ویژه خود در امور ایران را به شخص دیگری واگذار می کرد.

نماینده مردم ورامین در مجلس افزود: تمدید مهلت حضور احمد شهید به عنوان گزارشگر ویژه علیه جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد که غرب به دنبال ادامه راه قبلی خود است.

نقوی حسینی با طرح این پرسش که چرا ماموریت احمد شهید تمدید می شود؟، گفت: بنا بر تحلیل های گوناگون غربی ها و برخی کشوهای 1+5 تصور نمی کردند که ایران مذاکرات هسته ای را با جدیت، استدلال و منطق ادامه دهد و حرف صحیح خود را به کرسی بنشاند.

وی تصریح کرد: حال که ایران پای میز مذاکرات با 1+5 است، غربی ها دنبال بهانه جویی هستند که بدین ترتیب موضوعاتی نظیر حقوق بشر را پیش کشیده و دنبال می کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، احمد شهید را بهترین فرد برای ادامه بهانه جویی های حقوق بشری غرب علیه ایران دانست و اظهارداشت: این عملکرد غربی ها هم در نهایت به شکست می انجامد.

شورای حقوق بشر سازمان ملل روز گذشته در آخرین نشست خود با اکثریت آرا ماموریت احمد شهید را به عنوان گزارشگر ویژه این سازمان در امور ایران برای یک سال دیگر تمدید کرد.

وی، گزارش های بسیاری علیه جمهوری اسلامی ایران تهیه کرده است.

سیام**7261**1336
کد N198106

وبگردی