آفتاب

سردار احمدی مقدم: شهادت مرزبان ایرانی هنوز ثابت نشده است

سردار احمدی مقدم: شهادت مرزبان ایرانی هنوز ثابت نشده است

شیراز- ایرنا، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با بیان اینکه هنوز مدارک لازم مبنی بر شهادت یکی از مرزبانان ایرانی دربند را به دست نیاورده ایم و مدارک موجود به اثبات نرسیده است، گفت: نیروی انتظامی و مسوولان کشور با جدیت پیگیر موضوع آزادی مرزبانان هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار ˈاسماعیل احمدی مقدمˈ روز شنبه در بازدید از قرارگاه پلیس در استان فارس در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: ما همچنان پیگیر وضعیت مرزبانان ایرانی هستیم و البته مسیرهای دیگری را نیز دنبال می کنیم که قابل بیان نیست.

وی افزود: مردم بدانند که نیروی انتظامی و سایر دستگاه های مسوول، از تمام ابزار برای بازگرداندن این عزیزان به آغوش خانواده شان استفاده می کنند.

احمدی مقدم با بیان این که تاکنون فیلم و تصویر یا جنازه ای برای تایید خبر شهادت مرزبان ایرانی مشاهده نشده است، افزود: امید داریم خبر شهادت یک نفر از مرزبانان ایرانی تنها تهدید زبانی باشد اما از این اشرار انجام هر کاری نیز بعید نیست.

وی در باره همکاری سایر ارگانهای نظامی در تامین امنیت مرزها گفت: سپاه پاسداران در مرزهای شرقی به کمک ما آمده و 250 کیلومتر از مرزهایی که نیاز به راه سازی و کارهای مهندسی دارد، در اختیار این نیروها قرار گرفته است.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی نیز در مناطقی که خلا وجود داشت متمرکز شده است و 120 برجک را همزمان در دست احداث دارد.

وی تصریح کرد: امیدواریم در شش ماهه نخست امسال، انسداد حداقلی و اضطراری در مرزهای شرقی محقق شود.

فرمانده ناجا در بخش دیگر سخنانش گفت: در نوروز 93 شاهد افزایش 11 درصدی سفرهای داخلی براساس آمار درج شده در تردد شمارها و کاهش 13 درصدی تلفات ناشی از حوادث ترافیکی بوده ایم.

سردار سرتیپ احمدی مقدم گفت: بدلیل بهبود وضعیت جاده های کشور میزان حوادث رانندگی براثر برخورد خودروها کم شده و بیشترین آمار مربوط به واژگونی خودروها بوده است.

وی از کاهش جرایم در برخی شاخص ها در کل کشور خبر داد و تاکید کرد: در برخی جرایم افزایش جزئی را نسبت به سال قبل شاهدیم مثلا در نزاع و درگیری شاهد رشد 21 درصدی بوده ایم که این نیز با توجه به افزایش سفرها و مسافران در نقاط مختلف، چشمگیر نیست.

احمدی مقدم با یادآوری اینکه استان فارس از یک منظر مسیر چهارراهی اتصال استانهای شمالی و جنوبی کشور محسوب می شود، گفت: بسیاری از مسافران حتی اگر مقصد سفرشان فارس هم نباشد، ترجیح می دهند از شیراز عبور کنند، لذا برغم افزایش تردد، کاهش تصادفات و جرایم را در فارس شاهد بوده ایم.

وی کاهش 30 تا 40 درصدی حوادث رانندگی و 16 درصدی سایر جرایم را شاخص های خوبی برای فارس برشمرد و گفت: امیدواریم روند کاهش جرایم و حوادث را طی سال شاهد باشیم.

فرمانده ناجا در باره اعمال اصلاحات در خودروی اسکانیا گفت: مشکل تنها مربوط به یک مدل از این نوع خودرو بوده که اصلاحاتی هم اعمال شده و ما نیز پیگیر رفع کامل اشکالات خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در برخی استانها نظیر خوزستان بر اثر حادثه واژگونی اتوبوس راهیان نور شاهد افزایش آمار تلفات و مصدومان حوادث رانندگی بودیم، تصریح کرد: در کل شاهد کاهش حوادث در سطح کشور هستیم.ک/2

677 / 667
کد N198014

وبگردی