آفتاب

روسیه ایجاد پایگاه نظامی در آمریکای لاتین را تکذیب کرد

روسیه ایجاد پایگاه نظامی در آمریکای لاتین را تکذیب کرد

مسکو-ایرنا- آناتولی آنتونف معاون وزیر دفاع روسیه اخبار برخی رسانه های خبری مبنی بر تصمیم این کشور برای تاسیس پایگاه های نظامی در کشورهای آمریکای لاتین را تکذیب کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از رادیو دولتی صدای روسیه، آنتونتف روز شنبه گفت: اخبار برخی رسانه های خبری مبنی بر تصمیم روسیه برای استقرار پایگاه های نظامی در کشورهای آمریکای لاتین و ادعای تلاش مسکو برای حضور نظامی گسترده در این منطقه دور از واقعیت است.

وی افزود : این شایعات را رسانه های خبری وابسته به مخالفان دولت های ونزوئلا و نیکاراگوئه در راستای جنگ اطلاعاتی علیه حکومت های این کشورها منتشر کرده اند.

معاون وزیر دفاع روسیه گفت: هدف این شایعه سازی، اعمال فشار بر حکومت های ونزوئلا و نیکاراگوئه و زیر سوال بردن همکاری های فنی - نظامی روسیه با این کشورها است.

وی اضافه کرد: در اخبار رسانه های خبری مخالف دولت این کشورها حقایق به صورت عمدی تحریف می شود و آنها به اهداف واقعی حضور روسیه در منطقه آمریکای لاتین اشاره نمی کنند.

معاون وزیر دفاع روسیه گفت : همکاری های فنی- نظامی روسیه با کشورهای آمریکای لاتین در راستای تامین ثبات بین المللی انجام می گیرد.

وی همچنین از مذاکرات روسیه با برخی کشورهای آمریکای لاتین برای ایجاد مراکز پشتیبانی و خدمات رسانی به ناوهای روسیه در بنادر این کشورها خبر داد.

اروپام/2242 ** 1064
کد N197820

وبگردی