آفتاب
فیاضی در گفتگو با مهر:

معنای بدبین بودن به مذاکرات را همه متوجه شدند/ در حماسه سیاسی و اقتصادی مردم جلوتر از مسئولان حرکت کردند

معنای بدبین بودن به مذاکرات را همه متوجه شدند/ در حماسه سیاسی و اقتصادی مردم جلوتر از مسئولان حرکت کردند

نماینده مردم نور و محمودآباد گفت : در سالی که گذشت مردم در خلق حماسه سیاسی و اقتصادی جلوتر از مسئولان حرکت کردند. و در سال پیش رو مسئولان باید با همبستگی و وحدت بیشتر خلاءهای موجود را برطرف کنند.

عبدالوحید فیاضی نماینده مردم نور و محمودآباد در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، حضور منسجم و آگاهانه ملت در انتخابات ریاست جمهوری در سال 92 را خلق حماسه سیاسی در این سال دانست و گفت: این مساله از نظر کمی و کیفی اهداف نظام را محقق کرد و همه دروغهای 4 سال قبل دشمنان را بر ملا نمود.

وی افزود: حضور بی نظیر مردم در راهپیمایی 22 بهمن علیرغم همه جو سازی ها نیز شاخصه مهم دیگر تحقق حماسه سیاسی بود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مجلس نیز در زمینه تحقق سیاسی با موضع گیری و حضور در صحنه اثرگذاری خود را نشان داد ادامه داد: اعتقاد ما این است که مجلس در قانونگذاری و موضع گیری پیشرو و بر نظارت مکلف است که در سال گذشته مجلس تلاش کرد این وظایف را به انجام برساند.

فیاضی با بیان اینکه حماسه اقتصادی آن گونه که باید اتفاق نیافتد گفت: گرچه مجلس در یک سال گذشته در مباحث اقتصادی ورود زیادی داشت اما خروجی مطلوب  حاصل نشد.

وی افزود: برخی قوانین در کشور مجریان خوبی نداشته و تعقیب درستی نمی شوند. یا ممکن است قوانین ناکارآمد باشند اما در مجموع حماسه اقتصادی نتایج مورد نظر را در بر نداشت که البته انتقال دولت با تفکر خاص به دولت دیگر با تفکری دیگر در سالی که گذشت نیز در این مساله موثر بود.

نماینده مردم نور و محمود آباد با اشاره به اینکه در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی مردم جلوتر از مسئولان حرکت کردند گفت: مسئولان در سال جدید باید با همبستگی و وحدت بیشتر خلاءهای موجود را برطرف کنند.

وی با اشاره به اولویت هایی که دولت باید آن را دنبال کند گفت: دولت باید تسهیل سازی مناسبات اقتصادی را برای بخش خصوصی مهیا کند، مشارکت مردم در حوزه اقتصاد را بالا ببرد.

فیاضی با اشاره به اینکه زمانی در شرایط تحریم حالت انفعال به خود گرفته و چون برنامه نداشتیم مقاومت کردیم گفت: مقاومت بدون برنامه ریزی اقتصادی ما را در  برابر تحریمها قوی نخواهد کرد، دولت جدید اعتقادش این بود که باید تحریمها را بشکنیم تا به اقتصاد داخلی برسیم از این رو به مرحله دیپلماسی بین المللی ورود پیدا کرد و رفاه اقتصادی و تولید سرمایه افزایش یابد.

این نماینده مجلس افزود: اما رهبری با هوشمندی از سالهای پیش به اقتصاد مقاومتی تاکید کردند، اقتصاد مقاومتی در شرایط تحریم مطرح می شود. اما کسانی که باید این مساله را دریافت می کردند آن را دریافت نکردند. تا اینکه مذاکرات ژنو و آمد و شدهای دیپلماتیک انجام و خروجی آن برای همگان مشخص شد. این در حالی است که نتیجه این آمد و شدها از پیش برای رهبری مشخص بود.

فیاضی ادامه داد: رهبری فرموده بودند که من به مذاکرات خوشبین نیستم اما خوش بین نبودن به مذاکرات همه فهم شد و ملت نیز دریافتند که در این مذاکرات چیزی به نفع ملت به وجود نخواهد آمد.

وی با اشاره به اینکه باید با برنامه ریزی پی و اساس یک اقتصاد روبه رشد مبتنی بر سرمایه های داخلی را برای آینده بریزیم یاد آور شد: سال 93 باید بر اساس مولفه هایی که رهبری تبیین کردند با کار کارشناسی از سوی مجلس، کمیسیونهای تخصصی همراه باشد.

 

 

 

 

 

کد N197726

وبگردی