آفتاب

بحران آب برای میلیون ها مالزیایی تا یک ماه دیگر ادامه می یابد

بحران آب برای میلیون ها مالزیایی تا یک ماه دیگر ادامه می یابد

کوالالامپور - ایرنا - ادامه بحران آب و سهمیه بندی مایه حیات میلیون ها مالزیایی را در برخی شهرها و ایالت های این کشور که جذب 28 میلیون گردشگر را در برنامه خود دارد، با مشکلات بسیار مواجه کرده است.

به گزارش ایرنا، دولت مالزی روز شنبه اعلام کرد سهمیه بندی آب در کوالالامپور شهری که سالانه میزبان میلیون ها گردشگر از سراسر جهان است، پوتراجایا مرکز سیاسی و اداری این کشور و ایالت سلانگور دستکم تا پایان ماه آینده میلادی (10 اردیبهشت) ادامه می یابد.

بنابراین گزارش بیش از 722 هزار خانه شامل سه میلیون و 600 هزار نفر در این مناطق مالزی با بحران آب مواجه هستند که دستکم تا یک ماه آینده ادامه می یابد.

چند بارندگی از 25 اسفند تاکنون در منطقه کلنگ نیز نتوانست ذخیره آب هفت سدی که آب تصفیه شده سلانگور، کوالالامپور و پوتراجایا را تامین می کند به وضعیت مطلوب برساند.

کمیسیون ملی خدمات آب مالزی روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که سطح آب سدها به دلیل کاهش بارندگی در دو ماه گذشته و افزایش تولید آب تصفیه شده سقوط کرده است.

بنابراین گزارش، میزان ذخایر آب در این سدهای مالزی به 190 متر رسیده که در مقایسه با 206 متر دو ماه گذشته برغم برخی بارندگی ها نه تنها افزایش نیافته بلکه کاهش نشان می دهد.

دولت مالزی اعلام کرد به دلیل کاهش آب این سدها مرحله سوم توزیع آب منطقه ای با تانکر و سهمیه بندی آب تا 30 آوریل (10 اردیبهشت) برای بیش از سه میلیون و 600 هزار نفر در پتالینگ، شاه عالم، کوالالامپور، کلنگ و چند منطقه و شهر دیگر ادامه می یابد.

آب این شهرها با توجه به منطقه بندی هر دو روز و به مدت 48 ساعت قطع می شود.

کمبود آب در مالزی و خشک شدن سدها در اثر عدم بارندگی در ماه های اخیر و از سال 1998 تاکنون بی سابقه بوده است و اکنون به بدترین وضعیت رسیده است.

دولت مالزی با ادامه یافتن شرایط آب و هوایی موجود در این کشور بحران آب اعلام کرده است.

هم اکنون شهروندان مالزی و گردشگران در برخی مناطق با بازکردن شیرهای آب شاهد آب های گل آلودی هستند که از شیرها خارج می شود.

گردشگران نیز که اکثرا به کوالالامپور و ایالت سلانگور وارد می شود شاهد افزایش قطع شدن آب در هتل هایی هستند که از منبع ذخیره آب استفاده نمی کنند.

آساق**1611
کد N197666

وبگردی