آفتاب

حمله شبه نظامیان طالبان به یک مجتمع خارجی در کابل

حمله شبه نظامیان طالبان به یک مجتمع خارجی در کابل

روز جمعه شبه نظامیان طالبان یک مجتمع متعلق به یک سازمان خیریه آمریکایی و یک مهدکودک مجاور آن را در پایتخت افغانستان مورد حمله قرار دادند که موجب کشته شدن هفت تن و فرار خارجی‌ها شامل زنان و کودکان از این مجتمع شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، به دنبال بروز این حمله، نیروهای امنیتی افغان با این افراد مسلح درگیر شدند. بر اثر این حمله که در آن پنج شبه نظامی شرکت داشتند، یک دختر نوجوان افغان، یک راننده و همه پنج عامل حمله کشته شدند.

این حمله حاکی از این است که طالبان با تغییر تاکتیک خود قصد دارد غیرنظامیان را هدف حملات خود قرار دهد.

گروه طالبان افغانستان مسؤلیت این حمله را در بیانیه‌ای قبول کرد. این حمله ابتدا با انفجار یک خودروی انتحاری در مقابل ساختمان چهار طبقه مجتمع که میزبان کارکنان یک سازمان خیریه آمریکایی به نام "ریشه‌های صلح" بود، آغاز شد و پس از آن چهار فرد مسلح وارد این مجتمع شدند.

سازمان ریشه‌های صلح گفت: نگهبانان این سازمان با تعقیب مهاجمان در داخل ساختمان، دو تن از آنها را کشتند.

پس از بروز این حمله، نیروهای واکنش سریع پلیس افغانستان، منطقه را مسدود کردند.

گری کوهن، رئیس این سازمان خیریه واقع در کالیفرنیای آمریکا اظهار داشت که در این حمله، یک مهدکودک مجاور ساختمان این سازمان خیریه که مورد استفاده خارجی‌ها قرار دارد نیز هدف حمله قرار گرفت و به دنبال این حمله، نزدیک به 24 خارجی از جمله زنان و کودکان از این مهدکودک تخلیه شدند.

این در حالی است که ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان عنوان کرد که شبه نظامیان این گروه یک مهمانخانه متعلق به خارجی‌ها و کلیسای متعلق به خارجی‌ها را هدف حمله قرار داده‌اند.

وی در بیانیه خود وعده داد که طالبان به کشتن خارجی‌ها ادامه خواهد داد.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه افغانستان، عامل انتحاری و چهار فرد مسلح شرکت‌کننده در این حمله در نهایت کشته شدند و این درگیری در ساعت هشت شب به وقت محلی پایان یافت.

انتهای پیام

کد N197615

وبگردی