آفتاب
در پی افشای سیاست پنهانی ترکیه در قبال سوریه؛

حزب کمونیست ترکیه علیه 4 تن از مقامات بلند پایه ترکیه اعلام جرم کرد

حزب کمونیست ترکیه علیه 4 تن از مقامات بلند پایه ترکیه اعلام جرم کرد

آنکارا- ایرنا - حزب کمونیست ترکیه امروز - جمعه - با مراجعه به دادگاهی در استانبول در مورد موضوع افشای طرح پنهانی مداخله نظامی ترکیه به سوریه علیه چهار نفر از مقامات بلند پایه ترکیه اعلام جرم کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری دوغان ، دیروز در یک فایل صوتی که از سوی مخالفان اردوغان منتشر شد ، صدای منتسب به ˈهاکان فیدانˈ رییس سازمان اطلاعات ترکیه ،ˈ احمد داود اوغلوˈ وزیر امور خارجه ، ˈفریدون سینیرلی اوغلوˈ قایم مقام وزارت خارجه ترکیه و ˈیاشار گولرˈ جانشین ستاد ارتش ترکیه در مورد چگونگی بهانه تراشی برای مداخله نظامی به سوریه بحث می کردند.

حزب کمونیست ترکیه در شکایت خود از چهار مقام نامبرده گفته است که بر اساس قانون اساسی حق تصمیم گیری برای اعزام نیرو به خارج و اعلام جنگ بر عهده مجلس ترکیه است و افراد یاد شده با این سخنان خود ، قانون اساسی را نقض و باید محاکمه شوند.

این افشاگری دیروز (پنجشنبه) سه روز مانده به زمان برگزاری انتخابات شهرداری دولت ترکیه را وادار کرد دستور مسدود شدن یوتیوب را صادر کند.

این افشاگری خشم رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه را بر انگیخت و آن را اقدامی ˈ پست، زشت و بزدلانهˈ توصیف کرد و وعده داد عوامل آن تحت پیگرد قرار گیرند.

دیروز صدایی منتسب به هاکان فیدان رییس سازمان اطلاعات ترکیه (میت) در یک فایل صوتی از سوی مخالفان اردوغان منتشر شد ، که وی می گوید: برای ورود نظامی به سوریه من می توانم با برخی اقدامها بهانه ایجاد کنم.

در این فایل صدای منتسب به فریدون سینیرلی اوغلو قایم مقام وزارت امور خارجه ترکیه می گوید که حمله به آرامگاه سلیمان شاه می تواند توجیه بین المللی برای ما داشته باشد و همه در کنار ما قرار می گیرند.

خاورم ** 2010**230** 3404
کد N197553

وبگردی