آفتاب

رئیس جمهور پاکستان: اطمینان می دهیم برای آزادی مربانان ربوده شده تلاش کنیم

رئیس جمهور پاکستان: اطمینان می دهیم برای آزادی مربانان ربوده شده تلاش کنیم

ایرنا نوشت:

ˈممنون حسینˈ رییس جمهور پاکستان گفت: دولت اسلام آباد از هیچ تلاشی برای آزادی مرزبانان ربوده شده ایرانی دریغ نکرده و ما نسبت به گسترش همکاریها با جمهوری اسلامی ایران در این خصوص اطمینان می دهیم.
رسانه های پاکستانی روز جمعه گزارش دادند: ممنون حسین که بمنظور شرکت در جشن جهانی نوروز به افغانستان سفر کرده بود پس از بازگشت از کابل به خبرنگاران گفت: در دیدار با ˈدکتر حسن روحانیˈ رییس جمهوری اسلامی ایران اطمینان دادم که پاکستان به همکاری و تلاش ها برای آزادی مرزبانان ربوده شده ادامه می دهد.

گروهک تروریستی جیش العدل مورد حمایت استکبار؛ بهمن ماه سال گذشته پنج نفر از مرزبانان کشورمان را در منطقه جکیگور استان سیستان و بلوچستان به گروگان گرفته و به پاکستان منتقل کردند و در چند روز گذشته یکی از این مرزبانان را به شهادت رساند.

تارنمای خبری روزنامه ˈنیوزˈ پاکستان به نقل از سخنان ممنون حسین نوشت: رییس جمهوری پاکستان تاکید کرد که دولت این کشور عاملان ربایش نیروهای ایرانی را مجازات می کند.

ممنون حسین با اشاره به حضور در اجلاس چهارجانبه ایران، پاکستان، افغانستان و تاجیکستان در حاشیه جشن جهانی نوروز در کابل گفت: وی در گفت وگو با حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی تاکید کرد که پاکستان خواهان اتحاد و همبستگی امت اسلامی است.

او با اشاره به دعوت از رییس جمهوری اسلامی ایران برای سفر به پاکستان و پذیرفته شدن آن از سوی دکتر روحانی گفت: پاکستان هرگز خواهان ایجاد مشکلات برای ایران و افغانستان که از همسایگان نزدیک این کشور هستند، نیست بلکه عناصر خارجی در پی ایجاد اختلافات میان این سه کشور هستند.

رییس جمهور پاکستان گفت: در دیدار با دکتر روحانی بر مواضع روشن اسلام آباد علیه تروریسم و محکوم کردن هر نوع فعالیت های افراط گرایانه تاکید کرده و رییس جمهوری اسلامی ایران نیز از سخنان وی استقبال کرد.

روز گذشته (پنجشنبه) سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد: دولت اسلام آباد همکاری های مشترک خود را با جمهوری اسلامی ایران بمنظور یافتن مرزبانان ایرانی که توسط تروریست ها ربوده شده اند، گسترش می دهد.

خانم تسنیم اسلم با اشاره به گفت وگوی رییس جمهور کشورمان و ˈمحمد نواز شریفˈ نخست وزیر پاکستان درخصوص مرزبانان ربوده شده گفت: این گفت وگو درفضای دوستانه انجام شد و بیانگر روابط نزدیک وصمیمانه تهران و اسلام آباد است.

17231

 

کد N197537

وبگردی