آفتاب

رییس جمهوری پیشین اوکراین خواستار برگزاری همه پرسی سراسری شد

رییس جمهوری پیشین اوکراین خواستار برگزاری همه پرسی سراسری شد

تهران - ایرنا - ویکتور یانوکوویچ رییس جمهوری پیشین اوکراین خطاب به مردم این کشور، خواستار برگزاری همه پرسی برای وضعیت تمامی مناطق اوکراین شد.

این سخنان یانوکوویچ که روز جمعه خبرگزاری ایتارتاس روسیه آن را منتشر کرد، گفت: من به عنوان یک رییس جمهوری که ذهن و قلبش با شماست، از یکایک شهروندان معقول اوکراین می خواهم که نگذارید فریبکاران شما را بازیچه کنند و خواستار یک همه پرسی برای تعیین وضعیت هرکدام از مناطق داخل اوکراین باشید.

وی همچنین گفت: هر اتفاقی در طول این چند ماه اخیر در اوکراین افتاده و می افتد، یک کودتای مسلحانه است که مخالفان دولت با استفاده از سلاح های گروه های تروریستی و حمایت کامل برخی از کشورهای غربی آن را صورت داده اند.

رییس جمهوری برکنار شده اوکراین که هم اینک در خارج از این کشور به سر می برد افزود: این فریبکاران هیچ حکم اعتمادی از سوی مردم اوکراین نداشته و حق ندارند شهروندان اوکراین را از حق رای خود بازدارند و تغییرات خلاف قانون اساسی در قوانین این کشور از جمله انتخابات ریاست جمهوری اوکراین را معرفی کنند.

یانوکوویچ ادامه داد: هرج و مرجی که در خیابان های کشور ما دیده می شود، هیچ شباهتی با دموکراسی ندارد. بگذارید هر کشور غربی که می خواهد، اقدامات مدیران کنونی کشور را دموکراتیک بخواند. من فکر نمی کنم که در شرایطی که تروریست ها را کنشگر سیاسی می خوانند و به آنها اجازه داده می شود غارت کنند و مردم را با مصونیت از مجازات بکشند، اگر این تیر اندازی ها و غارت های این چنینی در خیابانهای کشورهای دیگر اروپایی رخ بدهد، هیچکدام از مقامات بلندپایه اروپایی آن را عادی بخوانند.

وی در پایان گفت: این کاملا منطقی است که تظاهرات کنونی در جنوب شرق اوکراین، یک واکنش طبیعی منطقه صنعتی پرجمعیت به یک کودتای مسلحانه باشد.

مترجمام/9242** 3404
کد N197401

وبگردی